کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همكاریهای دينی ايران با كليسای ارتدوكس يونان توسعه می يابد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی , 25 تير 1396 ساعت 12:29

در دیدار رایزن فرهنگی ایران با روحانی مسیحی کلیسای ارتدوکس یونان، بر توسعه همکاری های دینی ایران و یونان تأکید شد.


به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تقریب(تنا)، رایزن فرهنگی ایران در آتن با دمسکینوس، متروپل منطقه «دی دی موتیخوس» یونان دیدار و درباره همکاری‌های اندیشمندان و رهبران حوزه دینی گفت‌وگو کرد.
 
"علی‌محمد حلمی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نقش مهم ادیان الهی در تاریخ جامعه بشری، گفت: مذاهب توحیدی، نقش مهمی در ترویج ارزش‌های والای الهی و انسانی، ایجاد صلح و تکامل اخلاق در جامعه  ایفا کرده‌اند و در واقع ادیان توحیدی برای ایجاد عدالت بر اساس زندگی مسالمت‌آمیز همه انسان‌ها آمده‌اند، بنابراین وظیفه اندیشمندان و رهبران دینی در عصر حاضر بسیار مهم و سنگین است و با خیرخواهی و اقدام به موقع و روشنگری می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات بشر امروز را گرفت.
 
وی در ادامه با اشاره به اوضاع جهان به ویژه حمایت برخی قدرت‌ها و دولت‌ها از اقدامات گروه‌های افراطی در منطقه خاورمیانه علیه انسان‌های بی گناه، افزود: گروه‌های افراطی متأسفانه طی چند سال اخیر دست به جنایات وحشتناکی زده‌اند و متأسفانه این اقدامات خود را با نام دین انجام می‌دهند و بدین ترتیب تنفر و دین‌گریزی را در جامعه امروز رواج می‌دهند.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های اندیشمندان حوزه دین نیز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی در تعامل با پیروان دیگر ادیان و برگزاری گفت‌وگوهای بین دینی دارد و ما آماده توسعه همکاری‌های خود با کلیسای ارتدکس و دانشگاه‌های یونان هستیم.
 
متروپل دمسکینوس هم در سخنان خود ضمن قدردانی از حضور رایزنی فرهنگی کشورمان در محل متروپلیس شهر دی دی متیخوس، گفت: ما به عنوان کلیسای ارتدوکس یونان آمادگی کامل برای همکاری با روحانیون و اندیشمندان ایرانی حوزه دین را داریم و از این امر استقبال می‌کنیم.
 
وی سپس با اشاره به روند اوضاع سیاسی و سوءاستفاده از نام مذهب در برخی كشورها اظهار كرد: در طول تاریخ، مسیحیان ارتدوکس با مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند و این در واقع سنتی زیبا برگرفته از تعلیمات مذاهب توحیدی است.
 
متروپل منطقه دی دی موتیخوس یونان همچنین گفت: ما با برادران مسلمان خود در این منطقه همکاری‌های خوبی داریم و حتی رابطه ما به حدی دوستانه است که گاهی به بحث اعتقادی نیز می‌پردازیم.
 
وی با تأكید بر اینكه همبستگی مسیحیان و مسلمانان را ارج می‌نهیم، افزود: از هرگونه توسعه همکاری‌های سازنده در حوزه دینی با اندیشمندان ایرانی استقبال می‌كنیم. جامعه مسیحی و مسلمان این منطقه در کنار هم به صورت صلح‌آمیزی زندگی می‌كنند و از سرمایه و نعمت‌های منطقه بهره‌مند می‌شوند.
 
 


کد مطلب: 275392

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/275392/همكاریهای-دينی-ايران-كليسای-ارتدوكس-يونان-توسعه-می-يابد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com