کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(161)

برگزاری کمیسیون "انساب نبوی"در روز سوم کنفرانس وحدت اسلامی

16 آذر 1396 ساعت 15:13

کمیسیون انساب نبوی با موضوع نشست فعال سازی نقش سادات در وحدت جهان اسلام در روز سوم کنفرانس وحدت اسلامی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین ابوتراب ، در هتل آزادی تهران برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ناظمی اردکانی ، معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیر کمیسیون انساب نبوی  ضمن بررسی محورهای مورد بحث در کمیسیون در ارتباط با نقش سادات گفت : سه محور اساسی در ارتباط با نقش سادات وجود دارد . مورد اول نقش سادات در ساختار اجتماعی که سرمایه اجتماعی محسوب می شود . محور دوم نقش تاریخی و راهبردی سادات در ساختن تمدن نوین اسلامی و محور سوم ، وضعیت سادات در کشورهای اسلامی است . 

وی در ادامه افزود : تفاهم نامه چند جانبه میان کشورهای اسلامی امضاء شده است وطی آن نشست مشترک میان سادات اهل سنت و شیعه تشکیل  شد . 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی ، ریاست کمیسیون انساب نبوی اذعان کرد : افتخار دارم در این ایام مبارک میلاد پیامبر(ص) ، ایران اسلامی میزبان دلباختگان به پیامبر اعظم و مدافع حریم رسالت و نبوت و حریم قرآن و امت اسلامی می باشد . 

وی تصریح کرد : اجلاس امروز مقارن با مسائل مهمی است که ضرورت این نشست و اهمیت این گفتگو را در مقابل دیدگان ما به زیباترین شکل ترسیم کرده است . از سوی دیگر پیروزی افتخار آفرین و عزت بخش برادران اهل سنت و شیعه در کشور عراق و سوریه و یمن در برابر گروه های تروریستی و تکفیری و رویارویی کسانی که با کمال تاسف دست در دستان آغشته به خون اسراییل و آمریکا داده اند .

ابوترابی ضمن تشریح اوضاع منطقه اذعان کرد : اگر وحدت شیعه و سنی در عراق و سوریه و یمن نبود کشورهای منطقه شرایط دیگری  را داشتند . پیروزهای بدست آمده در این کشور ها دستاورد وحدت اسلامی است  و همچنین پیروزی ما بر استکبار جهانی آمریکا و اسراییل است . 

وی پیروزهای حزب الله در جنوب لبنان را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد : وحدت شیعه و سنی و مسیحیان در لبنان این پیروزی ها را شکل داد . 

ابوترابی به نقش رهبر معظم انقلاب در انسجام و وحدت اسلامی اشاره و تصریح کرد:ایران نماد وحدت اسلامی است چرا که فرزند پیامبر (ص) ، رهبر فرزانه ایران پرچمدار امت اسلامی است. این رهبری دستاوردش وحدت و انسجام ملی و اسلامی است  و باید از آن سرمایه دفاع شود .

وی با اشاره به حرکت مذبوحانه ترامپ در مورد بیت المقدس گفت : حرکت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس امری ناپسند است . وی گفت : اگر با هم نباشیم آنها بیت المقدس را مورد هدف قرار می دهند . امروز جامعه جهانی می رود که در کنار ملت مظلوم فلسطین  قرار بگیرد  . امید است راه  برای پیروزی فلسطین علیه آمریکا و اسراییل  هموار شود .
 
حجت الاسلام و المسلمین سید منذر حکیم ، رئیس پژوهشکده انساب نبوی در ایران و نائب رئیس کمیسیون انساب نبوی اذغان کرد :مراکز احادیث نبوی در مورد ارتباط اتباع و سادات در سال 1960 در عراق تاسیس شد . شهر قم  نیز در این راستا کارهای مهمی انجام داده است . مهمترین آنها برنامه ریزی برای تاسیس  مراکز علمی و تخصصی انساب اهل بیت(ع)است .

وی در ادامه افزود : این مراکز نیاز به تاییدیه علمای عظام دارد و اخیرا حضرات عظام ، ایت الله مکارم شیرازی ، و وحید خراسانی و مکارم این مراکز را مورد پشتیبانی  قرار داده اند . 
 
 
 


کد مطلب: 297810

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/297810/برگزاری-کمیسیون-انساب-نبوی-روز-سوم-کنفرانس-وحدت-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com