کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلاف بین مذاهب، خطرناکترین ابزار دشمنان اسلام است

17 شهريور 1394 ساعت 14:00

رئیس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی لبنان با تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان در شرایط کنونی جهان اسلام، گفت: اختلافات برخی گروهها و مذاهب با یکدیگر باعث شده است که هیبت و وقار آنها بین امتها از بین برود و دشمنان هم جسارت پیدا کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ هاشم منقاره" رئیس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی با اشاره به دعوت شیخ "احمد الطیب" شیخ الأزهر برای برپایی کنفرانس علمایی با مشارکت اهل سنت و تشیع برای پایان دادن به تنشها و اختلافات طایفه ای و مذهبی و پاسخ مثبت آیت الله مکارم شیرازی به این دعوت، گفت: عموم علمای سنی و شیعی و مؤمنین مخلص، به وحدت بین مسلمین و تقریب مذاهب اعتقاد دارند و تمامی مصلحان در طول تاریخ به وحدت فراخوانده اند.

شیخ منقاره افزود: وحدتی که اسلام به آن فرا می خواند، چیزی نیست که در هنگام مصلحت اندیشی های دنیوی به کار گفته شود، بلکه وحدت در کنار عبادت خداوند متعال، ضرورتی از ضروریات ایمان است.

وی در ادامه گفت: اختلافات برخی گروهها و مذاهب با یکدیگر باعث شده است که هیبت و وقار آن بین امتها از بین برود و دشمنان را جسور کند، غافل از اینکه قبل از به وجود آمدن مذاهب شیعه و سنی، اسلام بوده و اسلام، اصل و اساس است.

رئیس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی، گفت: دعوت به وحدت ازطریق گفتگو، در هر زمان و مکانی  واجب و از ضروریات همیشگی است.

 وی ادامه داد: برگزاری چنین کنفرانسهایی به دلیل، خشونتها و افراطی گریهایی که جهان اسلام را در بر گرفته است، از مهمترین اولویت ها و به عقب رانده شدن مسأله فلسطین به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام، بهترین دلیل برای اهمیت برگزاری این گونه کنفرانسهاست.

شیخ منقاره در ادامه به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره تأثیر منفی اختلاف بین مذاهب بر قضیه فلسطین اشاره کرد و گفت: امام خمینی توجهات مسلمانان را به سمت قضیه فلسطین جلب کرد و بر حل مشکل فلسطین به عنوان اولین و مهمترین مشکل ملتهای اسلامی تأکید داشت.

وی تصریح کرد: کسانی در تلاش برای از بین بردن نقش مهم علماء در عرصه کار و فعالیت هستند تا از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی، صدای تفرقه و اختلاف را بالا ببرند.

رئیس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی خاطر نشان کرد: دعوت شیخ احمد الطیب برای برگزاری کنفرانس علمایی با هدف کاهش تنش و اختلاف صورت گرفته است و امیدواریم مقدمه ای برای تحقق پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به این دعوت باشد و هدف نهایی از بین بردن موانع موجود بر سر راه وحدت بزرگ اسلامی باشد.

وی در پایان، با تأکید بر ضرورت وحدت بین شیعه و سنی درشرایط کنونی جهان اسلام، گفت: امروز اسلام هدف قرار داده شده است و خطرناکترین ابزار دشمن در این زمینه، ایجاد فتنه و اختلاف بین اهل تشیع و  تسنن است که در بسیاری از نقاط جهان بروز پیدا کرده است.

منقاره افزود: تفرقه در صفوف مسلمانان و مصادره وحدت و همبستگی آنان، موجب ویرانی امت است و بر عزت و شوکت اسلام تأثیر می گذارد و از هیبت و شکوه مسلمانان می کاهد.


کد مطلب: 204416

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/204416/اختلاف-بین-مذاهب-خطرناکترین-ابزار-دشمنان-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com