کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

دنیای کفر و ظلم با تمام قدرت به جنگ با اسلام و مسلمانان آمده است

ایرنا , 18 مهر 1396 ساعت 15:27

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه فلسطین مسئله نخست جهان اسلام است، گفت: دنیای کفر و ظلم، با تمام قدرت خود در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به جنگ اسلام و مسلمانان آمده و درصدد نابودی آنها هستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید محمود نبویان" معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز سه شنبه طی سخنانی در دومین روز از کنفرانس علمای اسلامی آسیا برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی در مالزی خاطرنشان کرد: فلسطین قبله اول مسلمانان جهان و منتهای سیر شبانه پیامبر اسلام (ص) و نقطه شروع معراج ایشان است.
 
وی افزود: از این رو دفاع از فلسطین یک مسئله تاکتیکی و یا یک مسئله سیاسی صرف نیست، بلکه یک مسئله اعتقادی است.
 
وی افزود: متاسفانه وضعیت جهان اسلام در دفاع از کیان اعتقادی خود امیدبخش نیست و دنیای کفر و در راس آنها آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در اهداف خود موفقیت هایی را به دست آورده اند.
 
معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: سران منفعت طلب و هواپرست برخی کشورهای اسلامی صرفا به دنبال تامین منافع و ارضای خواسته های خود بوده و در مسیر تحقق اهداف سران کفار گام بر می دارند، به گونه ای که بر خلاف سابق، به صورت علنی به دنبال ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.
 
نبویان همچنین گفت: در این وضعیت آنچه که نجات بخش مسلمانان است، توجه و عمل به آموزه های قرآنی و قطع امید از سران کشورهای اسلامی است. یعنی مسلمانان در صورتی می توانند علیه کفار و مشرکین و در راس آنها آمریکای جهانخوار و اسرائیل آدمکش پیروز شوند که به قرآن کریم مراجعه کرده و آموزه های آن را عملی سازند.
 
وی با تاکید بر اینکه با عمل به آموزه های قرآنی می توان فلسطین را نجات داد، تصریح کرد: عدم پذیرش ولایت کفار، دشمنی با اسرائیل و آمریکا، صبر و مقاومت در مبارزه با اسرائیل، نهراسیدن از مکر و دشمنی آنها و اعتماد به نصرت الهی، نرمش نشان ندادن در مقابل دشمن، انجام وظیفه مسلمین جهان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و وحدت میان مسلمین از مهمترین آموزه های نجات بخش قرآن و مورد نیاز جهان اسلام هستند.
 
کنفرانس علمای اسلامی آسیا در مورد آزادی فلسطین و مسجد الاقصی که از روز گذشته(17 مهر) با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در شهر "شاه عالم" ایالت سلانگور مالزی آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان داد.
 
در این کنفرانس علمایی از 10 کشور مختلف جهان اسلام ازجمله ایران، مالزی، اندونزی، فلسطین اشغالی، سنگاپور، تایلند، سوریه، مصر و لبنان و نمایندگانی از حماس و گروههای مدنی حامی فلسطینیان شرکت داشتند.
 
این کنفرانس با همکاری شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی (ماپیم)، سازمان جهانی رفاه مردم در مالزی (سجاگات)، دبیر خانه اتحادیه علمای اسلامی (شورا) و تشکل مدنی شهروندان بین المللی برگزار شده است.
 
برگزار کنندگان این کنفرانس معتقدند که اقدامات رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه سال جاری در اعمال برخی محدودیت ها در مسجد الاقصی توسط این رژیم نامشروع نشان دهنده تلاش برای تغییر وضعیت این مکان مقدس مسلمانان است.
 
هدف از برگزاری این همایش دو روزه ایجاد یک طرح راهبردی و هماهنگ شده برای دفاع و آزادی نهایی مسجد الاقصی و فلسطین عنوان شده بود.
 
شرکت کنندگان در این کنفرانس دو روزه بر حمایت از مردم فلسطین، مقابله و رد هر گونه تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، حمایت از مقاومت با هر ابزاری و تاکید بر اهمیت ایستادگی برای آزادی کامل فلسطین از اشغالگران صهیونیست، گسترش فرهنگ قرآنی در نوع مواجهه با غده سرطانی رژیم صهیونیستی، گسترش فرهنگ گفت و گو، همکاری و اتحاد بین مسلمانان و ایجاد تقریب بین گروههای مختلف اسلامی، تاکید کردند.
 
دراین کنفرانس دو روزه شرکت کنندگان در موضوعات مختلف از جمله نقش رسانه در افزایش آگاهی از اهمیت مسجد الاقصی، رویکرد راهبردی برای حل مسئله فلسطین، رژیم صهیونیستی بعنوان یک رژیم آپارتاید، نقش کمک های اسلامی در مقاومت غزه، چگونگی کمک جنبش های مدنی آسیایی در دفاع از مسجد الاقصی اظهار نظر کردند.
 


کد مطلب: 287938

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/287938/دنیای-کفر-ظلم-تمام-قدرت-جنگ-اسلام-مسلمانان-آمده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com