کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(39)

امام جمعه اهل سنت اینچه برون:تشکیلات انحرافی تکفیری ها تخریب کننده چهره پاک اسلام است

تنا - استان گلستان

14 مرداد 1396 ساعت 10:19

امام جمعه اهل سنت اینچه برون، گفت: دشمنان با ایجاد تشکیلاتی برای جریان های انحرافی از جمله داعش، طالبان، بوکوحرام و جبهه النصره درصدد تضعیف و تخریب چهره مقدس اسلام هستند.


«آخوند مدد آقا هوشمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: بر همه امت اسلامی لازم است جلو گروه هایی که درصدد ضربه زدن به دین مبین اسلام هستند را بگیرند و از گسترش آنها به هر نحوی جلوگیری نمایند.

به گفته وی؛ این گروه‌ها به حق تجسم آیه شریفه قرآن کریم هستند که می‌ فرماید: «اگر قدرت بیابند تلاش می‌کنند که در زمین فساد ایجاد کنند».

 مدیر حوزه علمیه روستای دوزالوم اینچه برون، تبیین صحیح آموزه های دینی را در جلوگیری از افراط گرایی بسیار موثر دانست و گفت: اگر دستورات شرع مقدس اسلام به طور واضح، شفاف و صحیح برای امت اسلامی تبیین و آموزش داده شود جامعه را از تندروی و گرایش به سمت جریانات افراطی صیانت می کند.

به گفته وی؛ پیروان گروه های تروریستی دین و ایمان ندارند و معتقد به شیعه و سنی نیستند، کسانی که به راحتی انسان های بی گناه را به فجیع ترین حالت می کشند بویی از اسلام نبرده اند.

امام جمعه اهل سنت اینچه برون با اذعان بر اینکه دشمن شناسی از محوری ترين مباحث در موضوع دفع تهديدها و دفاع از يک ملت است، تصریح کرد: قرآن كريم به عنوان كتاب هدايت و برنامه زندگی بشر از جامعيت و جاودانگی برخوردار است كه به شناسايی و شناساندن دشمنان جبهة حق و عدالت عنايت و اهتمام فراوان دارد تا راهيان طريق، حقيقت را از خطرات، دام ها و صدمه های جبهه باطل و همه دشمنانی كه به نوعی سد راه كمال و رشد انسان ها قرار می گيرند، نجات دهد.

وی، ادامه داد: ايجاد اختلاف و تشتت آراء در بين يک ملت با بهره گيری از گروه ها، شخصيت ها و جريانات سياسی وابسته به خود يكي از ابزارهای مهم دشمن در ایجاد جنگ روانی است.

به گفته آخوند هوشمند؛ علما و روحانیون نسبت به عامه مردم وظیفه خطیر و مهمتری در مبارزه با گروه های افراطی بر عهده دارند؛ زیرا این قشر احاطه بیشتری در دشمن شناسی و سابقه درخشانی در مبارزه با بدخواهان دین و شرع مقدس دارند.


کد مطلب: 278082

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/278082/امام-جمعه-اهل-سنت-اینچه-برون-تشکیلات-انحرافی-تکفیری-تخریب-کننده-چهره-پاک-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com