کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیبی

تلاشها برای پاکسازی کامل از طرفداران قذافی

تنا

13 مهر 1390 ساعت 14:42

من اطمینان دارم که سرهنگ قذافی هنوز کشور را ترک نکرده. بر اساس دانسته های من از او، قویا معتقدم که او این مبارزه را با سلاح ها و کسانی که هنوز به او وفادار هستند، ادامه خواهد داد.


"من اطمینان دارم که سرهنگ قذافی هنوز کشور را ترک نکرده. بر اساس دانسته های من از او، قویا معتقدم که او این مبارزه را با سلاح ها و کسانی که هنوز به او وفادار هستند، ادامه خواهد داد." این جمله را نخست وزیر سابق قذافی، آل بغدادی علی محمودی، که در یکی از زندانهای تونس می باشد، توسط وکیلش به خبرگزاری رویترز گفته است. وی همچنین افزود : " قذافی تا پایان، به هیچ عنوان تسلیم نمی شود و دست از مبارزه نخواهد کشید."
قذافی و چند تن از پسران او هفت هفته پس از انقلاب مردم لیبی که منجر به سقوط دولت این کشور پس از ۴۲ سال حکومت شد، هنوز هم بر مواضع قبلیشان پا فشاری کرده و حاضر به قبول شرایط فعلی نیستند. لازم به ذکر می باشد که طرفداران وی کنترل شهرهای سیرته و بنی ولید را در دست دارند. نیروهای دولتی، شرق شهر سیرته را توسط موشک بمباران کرده و توانستند روز دوشنبه چندین کیلومتر در این شهر پیشروی کنند.
فرماندهان نیروهای وفادار به حکم شورای ملی انتقالی (NTC) در حال صحبت کردن از "فشار" نهایی به شهر سیرته هستند. آنها پیشتر با همکاری ناتو این شهر را مورد هدف قرار داده بودند.
نخست وزیر سابق قذافی، اعلام کرده است که حاضر به همکاری با حاکمان جدید لیبی می باشد. وی گفت : " من آماده همکاری با شورای انتقالی هستم، اما به شرطی که هر گونه پیشنهاد استرداد من پس گرفته شود و در مورد من منفی نگری وجود نداشته باشد." لازم به ذکر است که (NTC) خواستار استرداد وی از کشور تونس می باشد.
در این میان آژانس های کمک رسانی می گویند که نگران غیر نظامیانی که بدون غذا، آب، سوخت و دارو در زادگاه قذافی زندگی می کنند، هستند.


کد مطلب: 65806

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/65806/تلاشها-پاکسازی-کامل-طرفداران-قذافی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com