کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش 500 بمب خوشه‌ای به عربستان از سوی انگلیس/ جنایت جدید عربستان در یک مدرسه ابتدایی

22 دی 1395 ساعت 12:04

وزیر دفاع انگلیس در نامه‌ای به یکی از اعضای حزب حاکم این کشور تایید کرد اواخر دهه 80 میلادی 500 بمب خوشه‌ای این کشور با توافق میان دو دولت به عربستان سعودی فروخته شده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آمارهای منتشر شده دولت انگلیس نشان می‌دهد اواخر دهه 80 میلادی صدها بمب خوشه‌ای از این کشور به عربستان صادر شده بود.
 
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سر مایکل فالن وزیر دفاع انگلیس تایید کرد تعداد 500 بمب خوشه‌ای بین سال‌های 1986 تا 1989 از این کشور به عربستان سعودی فرستاده شد.
 
برای اولین بار است که وزارت دفاع انگلیس تعداد تسلیحات فروخته شده به عربستان را فاش کرده است و ماه گذشته بود که تعدادی از این بمب‌ها توسط عربستان سعودی در حملات به یمن مورد استفاده قرار گرفت.
 
بازرسان گزارش‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حملات خود به مدارس،‌ بیمارستان‌ها و مراسم جشن عروسی  غیرنظامیان یمن را هدف قرار می‌دهد.
 
جنایت جدید عربستان در یک مدرسه ابتدایی
 

 جنگنده‌های سعودی در ساعتهای گذشته با ارتکاب دو جنایت ده‌ها یمنی را به خاک و خون کشیدند.
 
در حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه ابتدایی شهر "نهم" در شمال غربی صنعا پایتخت یمن، 8 دانش آموز شهید و 15 تن دیگر مجروح شدند.
 
جنگنده های سعودی در این حمله که هنگام رفتن کودکان به مدرسه روی داد، مدرسه "الفلاح" را هدف قرار دادند.
 
بر اساس گزارش های بیمارستانی، 2 تن از شهدا، دختربچه هایی 12 ساله و 13 ساله بودند.
 
مدیر مدرسه نیز در این حمله شهید شد. دو شهروند هم که کنار این مدرسه بودند، به شهادت رسیدند.
 
از سوی دیگر، 15 نفر از جمله چندین زن در حمله جنگنده‌های سعودی به قایقی که در حال انتقال شهروندان از جیبوتی به ساحل "المخاء" در شهر تعز (غرب یمن) بودند، شهید شدند.
 
حملات جنایتکارانه جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن و کشتار شهروندان درحالی است که مجامع بین المللی همچنان در قبال این جنایتها سکوت کرده اند.
 


کد مطلب: 256662

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256662/فروش-500-بمب-خوشه-ای-عربستان-سوی-انگلیس-جنایت-جدید-یک-مدرسه-ابتدایی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com