>> خبرگزاری تقریب (TNA) - تقریب و همبستگی مسئله حیاتی جوامع اسلامی است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(155)

تقریب و همبستگی مسئله حیاتی جوامع اسلامی است

16 آذر 1396 ساعت 12:05

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی، گفت: در شرایط کنونی جهان، ایجاد تقریب و همبستگی بین فرق و مذاهب مختلف اسلامی، مسئله ای حیاتی و ضروری است.


«آخوند دردی محمد اولیایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)،اظهار کرد: در قرآن کریم بعد از ایمان به خداوند متعال، وحدت و همدلی مسلمانان از تاکیداتی است که بسیار بر آن سفارش شده است.

به گفته وی؛ مسلمین در صورت تحقق اتحاد و همگرایی اسلامی از پراکندگی، دورافتادگی و جدایی محفوظ می مانند.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با یادآوری اینکه ﻭﺣﺪﺕ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ در موفقیت و پیروزی های امت اسلامی بوده است، تصریح کرد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) با ایجاد اخوت و برادری بین قبایل متفرق عرب، جامعه و ید واحدی را تشکیل داد و از این طریق اسلام را به سرزمین های دیگر گسترش داد.

وی، افزود: منظور منادیان وحدت اسلامی یکی شدن مذاهب و فرق مختلف اسلامی ﻭ ﺷﯿﻌﻪ ﺷﺪﻥ ﺳﻨﯽ، ﯾﺎ ﺳﻨﯽ ﺷﺪﻥ ﺷﯿﻌﻪ ﻧﯿﺴﺖ.

به گفته وی؛ حفظ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﭘﯿﺮﻭﺍﻥ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ اسلامی ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ همان وحدت و همدلی است.

آخوند اولیایی، مهمترین واهمه و ترس دشمنان را ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمین دانست و گفت: استکبار جهانی فهمیده است که نقطه ضعف ملل مسلمان در ایجاد تفرقه و تشتت قومی و مذهبی بوده به همین خاطر درصدد زدن ضربه از همین نقطه بر پیکره اسلام و مسلمین است.

وی، ادامه داد: متاسفانه استراتژی دشمنان اسلام و مسلمین در برخی از بلاد اسلامی به علت کج فهمی، بی خبری، ناآگاهی و عدم شناخت صحیح از دشمنان نتیجه داده است.

به گفته وی؛ هنوز هم دیر نیست و مسلمانان باید به اسلام ناب که همان سیره و سنت پاک رسول رحمت و مهربانی ها است برگردند و با مشارکت همه جانبه در تشکیل تمدن نوین اسلامی، آینده روشنی را برای خودشان و جامعه انسانی رقم بزنند.
 
 


کد مطلب: 297667

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/297667/تقریب-همبستگی-مسئله-حیاتی-جوامع-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com