کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مفتی مصر:

تروریست‎ها چهره اسلام را مخدوش کرده‎اند/تبعیض نژادی جایگاهی در اسلام ندارد

15 اسفند 1395 ساعت 9:31

مفتی مصر با بیان این که تروریست‎ها چهره اسلام را به شدت مخدوش کرده‎اند تصریح کرد: تروریست‎ها به شکل‎های مختلف به کشورهای غربی خدمت کردند و جهانیان را از اسلام ترسانده‎اند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شوقی علام در گفتگویی تلویزیونی با بیان این مطلب، افزود: تروریست‎ها درپی بازگشت به دوران جاهلیت هستند که حضرت محمد (ص) با آن‎ مبارزه کرده است. داعش در حالی درصدد انداختن بند بردگی بر گردن انسان‎هاست که دین مبین اسلام با شیوه‎های مختلف، دوران برده داری را نابود کرده است.
 
وی گفت: اقدامات عمدی و یا غیر عمدی خلاف شرع برخی از مسلمانان و یا منتسبان به اسلام نظیر جریان‎های افراطی و داعش از عوامل اصلی پیدایش اسلام هراسی در جهان است.
 
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای کنترل زندگی انسان‎ها آمده است، افزود: خداوند متعال قوانین شرعی خود را در 5 بخش واجب، حرام، مکروه، مستحب و مباح تقسیم بندی کرده است تا زندگی انسان‎ها درمطابق با نظم و در چارچوب معین قرار گیرد.
 
شوقی علام تاکید کرد که تبعیض نژادی جایگاهی در اسلام ندارد و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی ملاک برتری انسان‎ها نسبت به یکدیگر را تقوای الهی برشمرده است.
 
 
 


کد مطلب: 261873

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261873/تروریست-ها-چهره-اسلام-مخدوش-کرده-اند-تبعیض-نژادی-جایگاهی-ندارد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com