کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمون كارشناسی ويژه روحانيون مدارس اهل سنت

پايگاه اطلاع رساني دانشگاه مذاهب اسلامي , 24 ارديبهشت 1390 ساعت 15:05

دانشگاه مذاهب اسلامی، آزمون خاص برای مقطع كارشناسی (سال تحصيلی ۹۱-۱۳۹۰) ويژه روحانيون مدارس علوم دينی اهل سنت را برگزار می‌كند.


 به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
دانشگاه مذاهب اسلامی طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد:‌ اين دانشگاه بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، شورای برنامه‌ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت و با نظارت سازمان سنجش آموزش كشور، از بين برادران و خواهران طلبه رسمی مدارس علوم دينی، در دو رشته "فقه و حقوق شافعی" و "فقه و حقوق حنفی" در مقطع كارشناسی برای سال تحصيلی ۹۱ – ۹۰ در شهرهای سنندج و زاهدان دانشجو می‌پذيرد.

به دليل درخواست تعداد قابل توجهی از داوطلبان علاقه‌مند به شركت در آزمون، مهلت ثبت‌نام در اين آزمون به شيوه اينترنتی تا ۱۵ خردادماه ۹۰ و از طريق اداره پست تا ۱۲ خردادماه ۹۰ تمديد شد. با توجه به تمديد مهلت ثبت‌نام، زمان برگزاری آزمون نيز به تعويق افتاده كه زمان جديد آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندی به تقريب و همبستگی مذاهب اسلامی، داشتن مدرك ديپلم يا پيش دانشگاهی يا دريافت تأييديه تحصيلی مقدمات و يا مدرك تحصيلی سطح يك از دفاتر امور اهل‌سنت نمايندگان ولی فقيه يا مراكز بزرگ اسلامی و دبيرخانه شورای برنامه‌ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت، از جمله شرايط اختصاصی شركت در اين آزمون است. 

محل تحصيل و آزمون متقاضيان رشته فقه و حقوق شافعی شهر سنندج و متقاضيان رشته فقه و حقوق حنفی شهر زاهدان است و ادامه تحصيل در هر رشته مطابق با مذهب متقاضی است.
از مزايای اين دوره، اعطای دانشنامه رسمی كارشناسی مورد تأييد وزارت علوم و شورای برنامه‌ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت در يكی از رشته‌های فقه و حقوق شافعی و يا فقه و حقوق حنفی به دانش‌آموختگان و تحصيل رايگان و دريافت كمك هزينه تحصيلی برابر ضوابط شورای برنامه‌ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت است.

علاقه‌مندان می‌توانند براي اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي آزمون و همچنين منابع آن، به پايگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مذاهب اسلامی به آدرس http://mazaheb.ac.ir مراجعه نمايند. 


کد مطلب: 49697

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/49697/آزمون-كارشناسی-ويژه-روحانيون-مدارس-اهل-سنت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com