کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای عالی مجمع تقریب:

علمای جهان اسلام باید توطئه های دشمنان را خنثی کنند/ مسئله وحدت جای کار بسیار دارد

تنا – اختصاصی

9 آبان 1394 ساعت 21:06

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواستار نقش آفرینی بیشتر علمای شیعه وسنی برای همگرایی بین مسلمانان شد و تاکید کرد: علمای جهان اسلام باید توطئه های دشمنان را خنثی کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محمد علی تسخیری در سخنانی در هم اندیشی علمی مذهبی پژوهشگاه مطالعات تقریبی که عصر امروز در قم برگزار شد، با تاکید بر نقش مهم علما در نهادینه کردن وحدت اسلامی در بین آحاد ملتهای اسلامی، اظهار داشت: علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی باید توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنند و با همگرایی بین خود اعتماد به نفس مسلمانان را به انها بازگردانند.
 
وی افزود: علما باید روح فداکاری و ایثار را در نفوس مسلمین احیا کنند و اندیشه تقریب و وحدت اسلامی از دیگر مسائلی است که باید در بین مسلمانان نهادینه سازند.
 
دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به ابعاد گسترده مفهوم تقریب و وحدت، افزود: این مسئله جای کار بسیار دارد؛ و باید مفاهیم اساسی آن به خوبی برای عامه مردم تبیین شود.
 
آیت الله تسخیری در ادامه با اشاره به نقش مجمع تقریب در زمینه معرفی این مفهوم در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دیرباز تاکنون با این هدف فعالیت می کند و در مسیر توسعه این مفهوم در جهان اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
 
وی افزود: وحدت اسلامی هدف اصلی و غایی مجمع تقریب است؛ اما در عین حال معتقدم علما نیز باید در کنار مجمع تقریب در این مسیر بکوشند و راههای از بین بردن اختلافات مذهبی را بررسی و حقایق قرانی را برای مسلمانان تبیین کنند.
 
 

 


کد مطلب: 210275

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/210275/علمای-جهان-اسلام-باید-توطئه-های-دشمنان-خنثی-کنند-مسئله-وحدت-جای-کار-بسیار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com