کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازداشت های مکرر مسلمانان میانمار پیش از انتخابات پارلمانی

الجزیره , 16 مهر 1394 ساعت 13:34

نیروهای پلیس، ارتش و نیروهای مرزی میانمار، به منظور جلوگیری از حضور مسلمانان در انتخابات پارلمان این کشور، بسیاری از مسلمانان روهینگیا را دستگیر کرده اند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی میانمار، حملات مکرر به مسلمانان روهینگیا از سوی اعضای سازمان مشهور 969 صورت گرفته و شمار زیادی از مسلمانان توسط این سازمان دستگیر شده اند. همچنین خانه ها و مراکز تجاری مسلمانان از سوی بوداییان افراطی مورد تفتیش و بازرسی قرار می گیرد.
 
بوداییان افراطی در قالب گروه هایی در خیابان ها و محله های شهر مانگدو به گشت و گذار پرداخته و با نشان دادن پلاکاردهایی حاوی عبارات نژادپرستانه، به تمسخر واستهزاء مسلمانان ادامه می دهند و اعلام می کنند که مسلمانان روهینگیا حق شرکت در انتخابات آینده را ندارند.
 
انتخابات پارلمان میانمار قرار است در هشتم نوامبر آینده برگزار شود اما راهبان بودایی به ویژه "ویراثو" راهب افراطی این کشور، به مسلمانان روهینگیا اجازه نمی دهند در این انتخابات مشارکت داشته باشند.
 
"شوی مونگ" یکی از نامزدهای مسلمان این انتخابات است که با وجود اینکه در انتخابات سال 2010 توانست یک کرسی در پارلمان میانمار را از آن خود کند، امسال به دلیل فشار بوداییان، از شرکت در انتخابات محروم شده است.
 


کد مطلب: 207846

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/207846/بازداشت-های-مکرر-مسلمانان-میانمار-پیش-انتخابات-پارلمانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com