کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشروی‌های ارتش عراق در غرب رمادی/ دستور فوری حیدرالعبادی برای کمک به زلزله زدگان عراق

23 آبان 1396 ساعت 9:04

نیروهای عراقی شش روستا را در استان الانبار واقع در غرب عراق از سیطره داعش خارج کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ولید الدلیمی، از مسئولان در ارتش عراق در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: یگان‌های ارتش عراق توانستند روستاهای (الرومیة، البیضة، البوبیة، الجعبریة، الصمه و میلیلی) را در غرب شهر راوة (۲۳۰ کیلومتری غرب رمادی مرکز الانبار) از دست داعش خارج کنند.

الدلیمی گفت:نیروهای داعش بدون مقاومت شایان ذکری از این شش روستا گریخته و به صحرای شمال غرب شهر راوة رفتند؛ وی گفت: نیروهای ارتش به ورودی‌های این شهر به منظور آزادسازی آن از دست داعش رسیده‌اند.

خبر دیگر اینکه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق طی دستوری از سازمان های دولتی عراق خواست تا سریعتر به کمک زلزله زدگان به ویژه در حلبچه و بعضی مناطق دیگر بشتابند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد: مؤسسات دولتی، موظف به اقدامی سریع در راستای کمک رسانی به مناطق زلزله زده به ویژه در حلبچه و بعضی مناطق دیگر در استان دیالی و زلزله زدگان سایر بخش ها شده اند.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار به دست آمده تا کنون ۷ شهروند عراقی در پی زلزله شب گذشته که بخش هایی از ایران و عراق را لرزاند، کشته شده اند و ۵۳۵ نفر زخمی شده اند.
 
 


کد مطلب: 293508

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/293508/پیشروی-های-ارتش-عراق-غرب-رمادی-دستور-فوری-حیدرالعبادی-کمک-زلزله-زدگان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com