>> خبرگزاری تقریب (TNA) - سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشتار مسلمانان ميانمار را محكوم كرد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با صدور بيانيه‌اي؛

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشتار مسلمانان ميانمار را محكوم كرد

13 شهريور 1396 ساعت 15:40

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با صدور بيانيه‌اي كشتار اخير مسلمانان ميانمار را محكوم نموده و از كليه كشورهاي اسلامي مي‌خواهد كه مانع از ادامه اين نوع نسل‌كشي‌ها و خشونت‌هاي غيرانساني شوند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این بیانیه آمده است: مسلمانان كشور ميانمار  طي دهه‌هاي اخير در معرض انواع و اقسام تضييقات از جمله آزار، شكنجه، نسل‌كشي و آوارگي قرار گرفته‌اند. كشتار اخير مسلمانان ميانمار  نيز در ادامه همان رفتارهاي گذشته به ويژه از سوي جريان‌هاي افراطي است.
 
امروزه مسلمانان ميانمار از مظلوم‌ترين اقليت‌هاي مذهبي در جهان هستند كه همواره مورد ظلم و تعدي واقع شده‌اند. بي‌توجهي دولت‌ها و مجامع اسلامي سبب تداوم اين كشتارها عليه مسلمانان شده است. اين انسان‌هاي تحت ستم نه تنها از حق برخورداري از زمين، تحصيل و خدمات عمومي محروم‌اند، بلكه با اعمال خشونت‌ها از ابتدايي‌ترين و اصلي‌ترين حق بشري يعني حق حيات نيز بي‌بهره شده و روز به روز بر تعداد كشته‌شدگان، مفقودين و بي‌خانمان‌هاي آنها افزوده مي‌شود.
 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان يك نهاد فرهنگي بين‌المللي كشتار اخير را محكوم نموده و از كليه كشورهاي اسلامي، سازمان‌ها، مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان همکاری اسلامي و تمامي كساني كه به حفظ حريم و كرامت انساني مي‌انديشند، مي‌خواهد كه با پي‌گيري فعالانه و مجدانه در صحنه‌هاي بين‌المللي مانع از ادامه اين نوع نسل‌كشي‌ها و خشونت‌هاي غيرانساني شوند.
 


کد مطلب: 282329

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282329/سازمان-فرهنگ-ارتباطات-اسلامي-كشتار-مسلمانان-ميانمار-محكوم-كرد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com