کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیخ الازهر:

همه ادیان از تروریسم مبرا هستند

12 اسفند 1395 ساعت 16:54

شیخ الازهر مصر درباره ادامه مرتبط کردن تروریسم به اسلام هشدار داد و از تلاش برای آغاز شراکت جدید یا دوره جدید بین همه شهروندان عرب چه مسلمان و چه مسیحی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ احمد الطیب" در سخنرانی خود در پایان کنفرانسی که با مشارکت هیئت هایی از بیش از پنجاه کشور اسلامی و مسیحی در قاهره برگزار شد، گفت: همه ادیان از هر نوع تروریسم مبرا هستند، باید بر مفهوم حقوق شهروندی و برابری بین ملت ها صرفنظر از ادیان آنها تاکید کرد.

الطیب افزود: شرکت کنندگان در این کنفرانس از کسانی که اسلام یا دیگر ادیان را به تروریسم مرتبط می کنند می خواهند تا مطرح کردن این اتهام را فورا متوقف کنند، این مسئله در ذهن بسیاری از مردم به علت این اشتباهات و تبلیغات عمدی و غیرعمدی نقش بسته است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس معتقدند محاکمه کردن اسلام به علت اقدامات جنایتکارانه بعضی از افراد منسوب به اسلام، زمینه ساز این مسئله می شود که همه ادیان به تروریسم متهم شوند و عده ای هم لزوم رها کردن همه ادیان را به بهانه ثبات جوامع مطرح کنند. 

وی با محکوم کردن هر نوع تبعیض و خشونت خاطر نشان کرد: باید از استفاده اصطلاح اقلیت ها خودداری کرد، زیرا حامل پیام تبعیض است.

الازهر با برگزاری این کنفرانس به دنبال آغاز کردن شراکت جدید یا دوره جدید بین همه شهروندان عرب چه مسلمان و چه مسیحی است؛ این دوره باید مبتنی بر تفاهم، به رسمیت شناختن متقابل، حقوق شهروندی و آزادی باشد. چنین راهی نه تنها خوب بلکه ضروری است. 
 


کد مطلب: 261638

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261638/همه-ادیان-تروریسم-مبرا-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com