کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بيانيه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در محكوميت جنایات بر علیه مسلمانان میانمار

18 شهريور 1396 ساعت 23:20

پیرو جنایات اخیر دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، از سوی دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیانیه‌ای صادر شد.


به گزارش  خبرگزاري تقريب(تنا)، در اين بيانيه آمده است: در روزهای اخیر در برابر دیدگان جهانیان، مردمان مظلوم و محروم در جنوب شرقی آسیا، تنها به جرم مسلمان بودن مورد شدیدترین ظلم‌ها و بیرحمانه ترین رفتارها قرار گرفته اند. مشاهده چنین صحنه‎های غیر انسانی، خصوصاً برخوردهای ظالمانه با کودکان، زنان و سالخوردگان بی‌پناه و بی دفاع، وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.
 
طرح رژیم صهیونیستی برای پاک کردن چهره ظالم و کودک کش خویش و گسترش فرهنگ ظلم و ستم بر کودکان، سالخوردگان و انسان های بی گناه با هماهنگی دولت میانمار، نشان از جنایتی دهشتناک و سازمان یافته علیه مسلمانان محروم روهینگیا دارد. این توطئه شوم و سازمان یافته صهیونیزم بین الملل، نسل کشی مسلمانان، سرکوب و کوچ اجباری، آوارگی و دربه دری، پاکسازی قومی و نژادی، قتل عام، کشتار و بی ثباتی منطقه ای را به دنبال دارد. درک صحیح از این توطئه حساب شده، مسئولیت همه نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل، سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های دیگر را بیش از پیش سنگین می کند. لذا لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی، ضمن تنبیه جنایتکاران، اقدامات عاجل و موثری به عمل آید.
 
اینجانب ضمن محکوم کردن وقایع هولناک میانمار از کلیه شخصیت ها، نخبگان، گروه ها، احزاب، جریان ها و دولت های جهان اسلام و همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان دیدبان حقوق بشر می خواهم که با به کارگیری کلیه توانمندی-ها، ابزارهای دیپلماسی عمومی و دولتی با فشار بر دولت میانمار از خسارات و جنایات بیشتر بر مسلمانان روهینگیا جلوگیری به عمل آورند و با اعزام هیئت های حقیقت‌یاب نسبت به رسیدگی فوری به وضع موجود این مردم مظلوم و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و سازمان دهی مطلوب به آوارگان، التیامی برای تسکین آلام آنان گردد و در صورت عدم همکاری دولت میانمار با طرح موضوع جنایات آنان در شورای امنیت و برگزاری جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی و قطع روابط دیپلماتیک، تجاری و بازرگانی کشورهای مسلمان با دولت میانمار، مراتب همدردی و حمایت قاطع خویش را از مردم مظلوم، بی پناه و بی دفاع روهینگیا به عمل آورند.
 


کد مطلب: 282987

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282987/بيانيه-دبیرکل-مجمع-جهانی-بیداری-اسلامی-محكوميت-جنایات-علیه-مسلمانان-میانمار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com