کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری ( بخش نخست: کلیات)

24 آذر 1395 ساعت 7:27

پرداختن به مسئله‌ى تکفیر، چیزى است که بر علماى دنیاى اسلام و زبدگان و فرزانگان دنیاى اسلام تحمیل شده است؛ این را دشمن به‌صورت مشکل دست‌ساز وارد دنیاى اسلام کرده است و ناچاریم به آن بپردازیم،


 

بسمه تعالی
 

ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری ( بخش نخست: کلیات)
 

مقام معظم رهبری :  « پرداختن به مسئله‌ى تکفیر، چیزى است که بر علماى دنیاى اسلام و زبدگان و فرزانگان دنیاى اسلام تحمیل شده است؛ این را دشمن به‌صورت مشکل دست‌ساز وارد دنیاى اسلام کرده است و ناچاریم به آن بپردازیم، لکن مسئله‌ى اصلى، مسئله‌ى رژیم صهیونیستى است؛ مسئله‌ى اصلى، مسئله‌ى قدس است»               (4 آذر ماه 1393)   
       

 
****
 
   
برگزاری سی امین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع: «ضرورت مقابله با جریان تکفیر» ایجاب می کند تا با دیدگاه ها و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص جریان تکفیر، آشنایی بیشتری ایجاد شود و  به ویژه، به هنگام تدوین راهبردی ترین راهکارها جهت مقابله با این جریان مضر و خطرناک، نظریات بسیار ارزشمند ایشان به عنوان محور و شالوده چنین راهبردی، مورد بهره برداری شرکت کنندگان و دست اندرکاران سی امین کنفرانس وحدت اسلامی قرار بگیرد.


      آنچه در ذیل آمده، حاصل پژوهشی در بیانات چند سال اخیر مقام معظم رهبری است که طی آن به تشریح و تبیین ماهیت و ویژگی های جریان تکفیر، چگونگی پیدایش، سمت و سوی حرکت و عملکرد این جریان پرداخته و  در باره ضرورت و چگونگی مقابله با مجموعه گروهک ها و سازمان های تکفیری، رهنمودهای بسیار کارشناسانه ای را ارائه کرده اند.  
 
 
*****


 
 
الف - چگونگی پیدایش و پدیدآوردگان داعش از دیدگاه رهبری:


       - «جریان تکفیر اگرچه تازه نیست و سابقه‌ى تاریخى دارد، لکن چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولتهاى منطقه و با طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى - مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى - تجدید حیات کرده است و قوّت گرفته است.» ( 4 آذر ماه 1393 )         

 
ب- ماهیت و ویژگی های تکفیر  از دیدگاه  رهبری:

        - «جریان تکفیر، یک جریان مضر و خطرناک در دنیاى اسلام است. این جریان تکفیر اگرچه تازه نیست و سابقه‌ى تاریخى دارد، لکن چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولتهاى منطقه و با طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى - مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى - تجدید حیات کرده است و قوّت گرفته است.» ( 4 آذر ماه 1393 )      
 
                        

                                                                                           
ج- سمت و سوی تحرکات جریان تکفیر از دیدگاهرهبری:
   
   
د -عملکرد زیانبار جریان تکفیر  ازدیدگاه  رهبری:
             
 
ه- ضرورت مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری:
   


و- چگونگی مقابله با جریان تکفیر از دیدگاه رهبری:
 

        - «چند وظیفه‌ى بزرگ وجود دارد که باید انجام داد..... من دو سه کار لازم را که غیر قابل اغماض است، عرض میکنم:
 
  1. 1- یکى [تشکیل‌] یک نهضت علمى و منطقى فراگیر از سوى همه‌ى علماى مذاهب اسلامى است براى ریشه‌کن کردن جریان تکفیرى؛ این مخصوص مذهبى دون مذهبى [دیگر] نیست؛ همه‌ى مذاهب اسلامى که دلشان براى اسلام میسوزد، اسلام را قبول دارند و براى اسلام دل میسوزانند، در این وظیفه سهیمند، شریکند؛ باید یک حرکت علمىِ عظیمى انجام بگیرد
 
  1.   2- کار دوّم که بسیار لازم است، روشنگرى نسبت به نقش سیاستهاى استکبارى آمریکا و انگلیس است. باید روشنگرى کرد؛ باید دنیاى اسلام همه بدانند که نقش سیاستهاى آمریکا در این میان چیست؛ نقش سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى در این احیاء جریان فتنه‌ى تکفیرى چیست؛ این را باید همه بدانند
 
 
  1. 3- کار سوّمى که حتماً باید انجام بگیرد، اهتمام به قضیّه‌ى فلسطین است. نگذارید قضیّه‌ى فلسطین و قدس شریف و مسئله‌ى مسجدالاقصى به دست فراموشى سپرده بشود؛ آنها این را میخواهند. آنها میخواهند دنیاى اسلام از قضیّه‌ى فلسطین غفلت کند.»  ( 4 آذر ماه 1393 )    







         


کد مطلب: 253682

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/253682/ضرورت-مقابله-جریان-تکفیر-دیدگاه-رهبری-بخش-نخست-کلیات

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com