کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

با دیپلماسی وحدت می‌توانیم در برابر تفرقه‌ها بایستیم

20 ارديبهشت 1396 ساعت 23:27

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای رسیدن به دیپلماسی وحدت اندیشمندان و بزرگان مذاهب وارد شوند و به مردم راهکار ارائه بدهند.


ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار تقریب با بیان اینکه جهان اسلام پر از نخبگان و دانشمندان در عرصه علم و دانش است اظهار کرد:تمام اندیشمندان ونخبگان باید باهوش باشند. به خصوص در این برهه از زمان که زمان بسیار حساسی است و دشمن با تمام تجهیزات به میدان آمده است نه تجهیزات جنگی که دیگر نمی‌تواند جنگی را بر ماتحمیل کند بلکه با تفرقه اندازی و اختلاف و جدایی می‌خواهند کاری کنند تا وحدت بین مسلمان از بین برود.
 
وی ادامه داد : آنها می‌خواهند اتحاد و همبستگی را بر هم بزنند؛ اکنون امن‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است به چه دلیل؛ برای اینکه وحدت در بین نظام و مردم است و این خیلی مهم است ولی متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی گول تفرقه اندازی شرق و غرب را می‌خورند و به همین دلیل زیر بنای آنها و وحدتشان دارد از بین می‌رود.
 
نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری تاکید کرد : آنها یک عده را اجیر کرده‌اند که در بین مسلمان تفرقه ایجاد کنند و ما با دیپلماسی وحدت می‌توانیم در برابر آنها بایستیم .دلیلی که آنها می‌خواهند در ببین جوامع اسلامی تفرقه بیندازند این است که زیر بنای ممالک اسلامی را از آن خود کنند.
 
ماموستا فایق رستمی با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن دیپلماسی وحدت اسلامی باید از اندیشمندان تمام مذاهب اسلامی کمک بگیریم افزود : اینگونه همایش‌ها و هم اندیشی‌هایی که انجام می‌شود اگر تقویت شود اما تزریقی نباشد و فقط یک قرص مسکن نباشد و عملی و اجرایی باشد می‌تواند ما را به دیپلماسی وحدت برساند.
 
وی تاکید کرد: برای رسیدن به دیپلماسی وحدت اندیشمندان و بزرگان مذاهب وارد شوند و  به مردم راهکار ارائه بدهند و اگر مردم به وحدت برسند هیچ کسی نمی‌تواند آنها را از بین ببرد تمام هم و غم پیامبر اسلام (ص) اتحاد امت بود. اگر آنها متحد شوند و  قلبشان با خدا باشد دیگر کسی نمی‌تواند آنها را تسخیر کند. چرا که  قلب مومن عرش خدا می‌شود شاید بتوانند فضا را تسخیر کنند اما نمی‌توانند اراده ، وحدت و ایمان مسلمانان را از بین ببرند.
 
 


کد مطلب: 267812

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/267812/دیپلماسی-وحدت-می-توانیم-برابر-تفرقه-ها-بایستیم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com