کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزادی منطقه راهبردی شیخ سعید حلب/حملۀ 4000 داعشی به پالمیرا

22 آذر 1395 ساعت 10:11

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که منطقه مهم شیخ سعید در جنوب شرقی حلب از اشغال تروریست ها و معارضان آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور منطقه مهم "شیخ سعید" در حاشیه جنوب شرقی حلب را آزاد کرد و بدین ترتیب بیش از 90 درصد مناطق این شهر که در اشغال گروه های تروریستی و معارض قرار داشت، اکنون در کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

گروه مذکور یادآور شد که آزادی این منطقه مهم به دنبال نبرد سنگین بعد از ظهر یکشنبه میان نیروهای سوری و تروریست ها حاصل شد؛ برخی منابع نیز از فرار تروریست ها به محله های الفردوس و السکری در بخش جنوب غربی محله های شرقی حلب خبر می دهند.

در صورت پاکسازی کامل محله شیخ سعید، به دلیل همجواری این محله با جاده راموسه و مسیر ارتباطی شهر حلب از سمت جنوب به بیرون شهر، این جاده امن تر خواهد شد؛ محله شیخ سعید به دلیل قرارگیری در وسط محله های السکری و شیخ لطفی، پاکسازی این دو محله را آسان تر می کند.

ارتش و نیروهای متحد سوریه همچنین شامگاه یکشنبه موفق شدند، منطقه الاصیله واقع در جنوب شرق شهر حلب را آزاد کنند. ارتش و نیروهای مردمی سوریه همچنین بخش هایی از منطقه "کرم الدعدع" در همین منطقه حلب را از تروریست ها بازپس گرفتند.

خبر دیگر اینکه، پایگاه حمیمیم (مرکز روسی برای آشتی سوریه)، گزارش داد که بیش از 4 هزار مسلح داعشی روز یکشنبه برای کنترل مجدد شهر پالمیرای سوریه به این شهر یورش بردند.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم خسارت‌های جانی و مادی قابل‌توجهی که به تروریست‌ها وارد آمده است، آن‌ها هم‌چنان تلاش می‌کنند به مناطق مسکونی این شهر نفوذ کنند.

به گفتۀ مرکز حمیمیم، گروه تروریستی داعش طی هفتۀ گذشته تجهیزات نظامی بسیاری را از مناطق مختلف شهر رقه و دیرالزور به پالمیرا ارسال کرده و حدود 5 هزار تروریست را از موصل عراق به این دو شهر فراخوانده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که نیروهای سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، موفق به دفع تمامی حملات تروریست‌ها به پالمیرا شدند.
 


کد مطلب: 253466

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/253466/آزادی-منطقه-راهبردی-شیخ-سعید-حلب-حملۀ-4000-داعشی-پالمیرا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com