کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان بدر عراق:

وحدت عراق خط قرمز است/اجازه تجزیه کشور را نمی دهیم

17 شهريور 1394 ساعت 10:49

سازمان بدر عراق با انتقاد از پیش‌نویس قانون گارد ملی عراق، آن را توطئه ای برای تجزیه این کشور ارزیابی و تاکید کرد:اجازه نمی‌دهیم آینده كشورمان تهدید شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق گفت: پیش‌نویس قانون گارد ملی عراق دسیسه‌ای آمریکایی است و عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت ملی است.

فراکسیون بدر این اظهارات را در واکنش به فشار سفیر آمریکا در بغداد برای تصویب قانون گارد ملی عراق بیان کرد و اظهار داشت: بهتر است سفیر آمریکا از اعمال فشار برای وضع قانون گارد ملی به ‌شكل كنونی دست بردارد.

این فراکسیون با اعلام اینکه هدف از تشکیل این نیروها تجزیه عراق است، تأکید کرد: وحدت عراق خط قرمز است و ما اجازه نمی‌دهیم آینده كشورمان تهدید شود.

فراكسیون بدر افزود: پیش‌نویس قانون گارد ملی به‌ شكل كنونی طرحی آمریكایی است كه وحدت عراق را تهدید می‌كند و مهم‌ترین مفاد و بندهای آن، شامل تشکیل نیروهای نظامی از ساکنان استان‌ها و الحاق نیروهای مردمی و عشایر به گارد ملی است.

همچنین در این پیش‌نویس آمده است که فرماندهی گارد ملی از استقلال مالی و اداری برخوردار  و تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح باشد.

از دیگر مفاد بحث ‌برانگیز این پبش‌نویس، چگونگی تجهیز نیروهای گارد ملی است، به این صورت که تجهیزات گارد سنگین ‌تر از نیروی پلیس و سبک ‌تر از تجهیزات ارتش است.

مشارکت در مبارزه با تروریسم، حمایت از پلیس و تأسیسات و نهادهای استراتژیک در موارد مشخص، کمک به حفظ امنیت استان‌ها با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و هماهنگی و همکاری اطلاعاتی با دستگاه‌های اطلاعات از وظایف گارد ملی عراق است.
 
 


کد مطلب: 204361

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/204361/وحدت-عراق-خط-قرمز-اجازه-تجزیه-کشور-نمی-دهیم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com