کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهل سنت حضوری فعال در مراسم دهه فجر دارند/ مجمع تقریب برنامه های ویژه ای در استانهای مرزی تدارک دیده است

6 بهمن 1394 ساعت 12:52

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به برنامه کمیته تقریب مذاهب در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، از حضور پرشور اهل سنت کشور در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.



به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید حامد علم الهدی" معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جانشین مسئول کمیته تقریب مذاهب در ستاد دهه فجر امروز در  نشست خبری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی 1394 که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: کمیته تقریب مذاهب یکی از کمیته های فعال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که مسئولیت آن به عهده مجمع تقریب مذاهب است.

وی ادامه داد: فعالیتهای مجمع تقریب، دوبار در طول سال نمود پیدا می کند، یکی برگزاری کنفرانس وحدت با حضورها صدها میهمان داخلی و خارجی در ایام میلاد نبی اکرم(ص) و دیگری فعالیتهای این مجمع در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

علم الهدی افزود: اهل سنت استانهای مرزی کشور استقبال خوبی از ایام دهه فجر می کنند و هماند دیگر قشرهای جامعه همه ساله، حضور پررنگی در مراسم 22 بهمن دارند؛ در سایر ایام دهه فجر نیز مراسم زیادی در مساجد اهل سنت و اجتماعات آنها برگزار می شود و سخنرانانی که هم از حوزه علمیه اعزام می شوند و هم از خود اهل سنت هستند سخنرانی می کنند.

وی با بیان اینکه، روز 16 بهمن به برنامه های تقریبی اختصاص داده می شود، افزود: در این روز از خطیبان نماز جمعه می خواهیم که سخنان خود را به موضوع وحدت و تقریب مذاهب اختصاص دهند.

معاون امور ایران مجمع تقریب خاطرنشان کرد: امروز یکی از دغدغه های جهان اسلام و از نگرانیهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، تفرقه و تکفیر و افراطی گری است و کنفرانسهای متعددی در این رابطه در نقاط مختلف برگزار می شود که ازجمله آن می توان به کنفرانس خطر جریانهای تکفیری اشاره کرد که آخر همین هفته در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه "حضرت آیت الله خامنه ای" مسئولیت ایجاد وحدت بین مسلمانان را به مجمع تقریب واگذار کرده است، گفت: تقریب مقدمه ای برای وحدت اسلامی است، تقریب در حوزه اندیشه و وحدت در حوزه عملی مطرح می شود، به عبارتی در ابتدا باید افکار به یکدیگر نزدیک شوند تا بتوانیم در صحنه عملی به وحدت برسیم.

علم الهدی با اشاره به مشترکات بین مذاهب ازجمله خدا و قبله و قرآن و پیامبر اکرم(ص) گفت: ما مسلمانان باید افکارمان را به یکدیگر نزدیک کنیم و  به این باور برسیم که در اصول مشترک هستیم و وقتی در اصول مشترک هستیم دلیلی برای تفرقه وجود ندارد.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب، به وظایف خطیر علما در مبارزه باخرافات بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: نگرانی ما این است که خرافات و طرح مسائل خارج از حوزه دین و مذهب به شکلی وارد دین شود و دشمنان به دین ما نسبت شرک دهند و این خرافات را به عنوان مظاهر شیعه و مسلمانان معرفی کنند، پس بر علمای ما و اصحاب رسانه و دیگران واجب است که برای خرافه زدایی از جامعه تلاش کنند.

علم الهدی در پایان فهرستی از برنامه هایی دهه فجر که قرار است از طرف کمیته مجمع تقریب در این ایام در استانهای مرزی کشور ازجمله تالش، هرمزگان، گلستان، کرمانشاه، کردستان، برگزار شود در اختیار میهمانان قرارداد.
 


کد مطلب: 219662

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/219662/اهل-سنت-حضوری-فعال-مراسم-دهه-فجر-مجمع-تقریب-برنامه-های-ویژه-استانهای-مرزی-تدارک-دیده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com