کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با مدیر مدرسه امام صادق(ع) در مزار شریف

22 تير 1396 ساعت 17:41

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با حجت اسلام والمسلمین نور علی زکی مدیر مدرسه امام صادق(ع) در مزار شریف و حجت الاسلام والمسلمین کریمی استاد مدرسه ثقلین در بغلان دیدار و گفتگو کردند .


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، طی این جلسه که با موضوع بررسی اوضاع فرهنگی شمال افغانستان در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد مدیر مدرسه امام صادق(ع) با اشاره به فعالیت های خود در افغانستان گفت : هم اکنون دو مجموعه فعال در مزار شریف داریم که یکی از این مجموعه ها به خواهران تخصیص داده شد و دیگری مخصوص برادران است. مدرسه امام صادق(ع) در حال حاضر 350 شاگرد دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نور علی زکی افزورد : جلساتی هم با بزرگان اهل سنت به طور مستمر داریم که تحت عنوان شورای اخوت در مزار شریف برگزار می شود .
 
وی با اشاره به فعالیت گرو های افراطی در مزار شریف گفت : با توجه به هم مرز بودن با روسیه و استراتژیک بودن منطقه مزار شریف، دشمن با شدت بیشتری در آنجا فعالیت می کند، هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ نظامی داعش و القاعده و طالبان را به آنجا انتقال می دهند. بنابراین ما هم باید توجه ویژه ای به آن منطقه داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نور علی زکی اظهار داشت :  یکی از کارهای ما تاسیس کتابخانه است. این کتابخانه عام المنفعه است  و مراجعین آن اعم از سنی و شیعه هستند. از این رو به دنبال تکمیل کتاب های آن با منابع مذاهب مختلف هستیم و این مهم مستلزم مساعدت نهادهای فرهنگی و خیرین می باشد. لذا اولین جایی که از ایشان انتظار مساعدت داریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید علی کریمی استاد مدرسه ثقلین در بغلان ضمن اشاره به تحصیل در جامعه المصطفی گفت : بنده به مدت سه سال در جامعه المصطفی مشغول تحصیل بودم،الان هم در ولایت بغلان که شیعه در اقلیت است در مدرسه علمیه ثقلین مشغول تدریس هستم.
 
وی افزود: در منطقه بغلان نیز با جمعیت اقلیت شیعه تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی رییس شورای علمای شیعه بغلان و از اعضای شورای اخوت اسلامی، مدرسه علمیه ثقلین در حال فعالیت است که دارای یک کتابخانه است ولی کتاب های آن بسیار اندک است و کفاف نیاز برای استفاده و پاسخگویی به شبهات وهابیت را ندارد.
 
وی تاکید کرد : در افغانستان قشر جوان و زنان جامعه بسیار آماده و مستعد دریافت حقیقت اند که اگر ما بر این مهم سرمایه گذاری نکنیم دشمن سرمایه گذاری می کند.
 
همچنین در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان اظهار داشت :یکی از بهترین نیروها هم از لحاظ فرهنگی و اعتقادی و هم از لحاظ نظامی افغان ها هستند که می توانند با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام دهند، حال از این سرمایه خوب هرکس بیشتر سهم ببرد برنده میدان است، پس بر همه ما لازم و واجب است که سپاه اسلام را تقویت کنیم و هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم.
 
وی افزود : یکی از دغدغه های ما با توجه به جمعیت عظیم و همچنین فرهنگ ها و تفاوت های قومی کشور افغانستان، داشتن رابط مطمئن در هر منطقه است.
 
مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با اشاره به نوع حمایت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد : ما از هر شخصی و از هر طرحی که بتواند مجموعه را برای رسیدن به اهداف تقریبی و وحدتی یاری دهد در حد وسع حمایت می کنیم.
 
وی در ادامه افزود : در زمینه پاسخ گویی به شبهات وهابیت و شبهات تقریبی نیز مرکز پاسخ گویی به شبهات تقریبی وابسته به معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی ارایه پاسخ مناسب بر حسب سئوالات ارسالی مناطق مختلف را دارد.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی پیشنهاد تاسیس اتاقی تحت عنوان مجمع الحوار الاسلامی در مزارشریف را داد تا با مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین زکی  مورد حمایت محتوایی مرکز گفتگو قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین زکی نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد ابراز داشتند: ان شاء الله در هفته بعد به افغانستان می رویم و کار تاسیس این دفتر را پیگیری می کنیم، یک اتاق در حوزه علمیه امام صادق(ع) در مزار شریف به این امور اختصاص می دهیم و سعی می کنیم تا یک ماه دیگر گزارش تاسیس این مجموعه را اعلام کنیم.

 


کد مطلب: 275066

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/275066/دیدار-مدیر-مرکز-گفتگوی-مذاهب-اسلامی-مدرسه-امام-صادق-ع-مزار-شریف

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com