کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​نخست‌وزیر عراق:

تمام دنیا را هم بدهند با ایران دشمنی نمی‌کنیم

فارس , 28 خرداد 1396 ساعت 12:50

نخست‌وزیر عراق با انتقاد از سخنان «ایاد علاوی» تأکید کرد که عراق تا منافعش اقتضا نکند وارد درگیری‌های منطقه نمی‌شود و اجازه نمی‌دهد از طریق عراق با ایران دشمنی شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شب گذشته در سخنانی با انتقاد از سخنان «ایاد علاوی» معاون رئیس جمهور عراق، که علیه ایران و قطر ابراز شده بود، گفت: سخنان معاون رئیس‌جمهور قابل قبول نیست و جایز نیست که به نام عراق علیه کشورهای منطقه موضع‌گیری منفی شود.
 
بنا به اعلام پایگاه خبری الفرات نیوز، العبادی افزود: معتقدم که علاوی با انتقاد از قطر خواسته تا مصر را راضی کند؛ اما برخی طرف‌های عراقی می‌خواهند ما از عربستان مقابل قطر حمایت کنیم یا بالعکس؛ اما این اشتباه است و عراق فایده‌ای از این مسأله نمی‌برد.
 
نخست‌وزیر عراق در ادامه تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که عراق میدان درگیری ایران و آمریکا شود یا خاک عراق مکانی برای دشمنی با ایران باشد؛ اگر فرمانروایی تمام دنیا را به ما بدهند یا اگر وعده بازسازی مجانی عراق را بدهند، حاضر نیستیم با ایران دشمنی کنیم.
 
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین پیشروی ارتش سوریه تا مرز عراق را ستود و با انتقاد از حمایت آمریکا از نیروهای «دموکراتیک سوریه»، آن را موجب تجزیه سوریه دانست و گفت: ما با هیچ گروه مسلحی در سوریه همکاری نمی‌کنیم و فقط با دولت سوریه تعامل داریم هر چند در این باره هم ملاحظاتی داریم.
 
وی در ادامه با تأیید آزادسازی گذرگاه مرزی «الولید» و مناطق مشترک میان عراق و سوریه، از نزدیک بودن زمان آزادسازی مناطق «عنه» و «راوه» و «القائم» خبر داد و ابراز امیدواری کرد که آمریکا در مرز سوریه با عراق باقی نماند.
 
حیدر العبادی درباره عملیات آزادسازی موصل نیز گفت که نیروهای عراقی داعش را محاصره کرده جنگ روانی علیه آن به راه انداخته‌اند و در این باره تنها نگرانی جان غیر نظامیان است.
 
او درباره زمان آغاز عملیات «تلعفر» با بیان اینکه به زودی این عملیات آغاز خواهد شد، گفت: از چهار ماه پیش تصمیم آزادسازی تلعفر گرفته شده و به زودی وارد عمل می‌شویم. نیروهای ارتش و محلی (وابسته به الحشد الشعبی) از شیعه و سنی نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.
 


کد مطلب: 271970

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/271970/تمام-دنیا-هم-بدهند-ایران-دشمنی-نمی-کنیم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com