کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کرد در مهاباد آغاز به کار کرد/ شیعه و سنی در کنار هم هستند

11 آبان 1396 ساعت 10:32

اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کرد با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار و فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ائمه جمعه اهل سنت، مسئولان استانی و منطقه ای و همچنین 511 خانواده پیشمرگ شهید مسلمان کرد از سراسر استان در تالار وحدت مهاباد آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه تجزیه کشورها هدف استکبار جهانی است، گفت: برگزاری همه پرسی در شمال عراق توطئه ای از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که از جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی آغاز شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور اضافه کرد: این توطئه نیز همانند سایر توطئه ها و شیطنت های نظام استکباری با هوشیاری خود مردم کرد عراق  و واکنش به موقع و محکم حکومت مرکزی خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از شکست داعش در عراق و سوریه با ترفند راه‌اندازی انتخابات کردستان، تجزیه این مناطق را همچنان در دستور کار قرار دادند اما همچون گذشته این ترفندشان نیز نقش برآب شد.

سردار پاکپور با بیان اینکه پیشمرگان کرد مسلمان حق بزرگی بر گردن امنیت مناطق مرزی کردستان دارند، گفت: برای وجب به وجب این خاک خون داده شده است و به صراحت می توان گفت که شهدای سرافراز مهمترین نقش را در ایجاد امنیت و آسایش منطقه ایفا کرده اند.

پیشمرگان مسلمان کرد اسوه مقاومت و شجاعت هستند
استاندار آذربایجان غربی نیز در این اجلاسیه گفت: پیشمرگان مسلمان کرد از جمله اولین ها بودند که در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند، امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند و به همین خاطر اسوه مقاومت و شجاعت در دفاع از کیان اسلامی تلقی می شوند.

شهریاری افزود: پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر همواره در مقابل دشمنان و بیگانگان از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کرده و می کنند لذا باید قدردان این ایثار و جانفشانی آنها باشیم.

وی تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و وقایع بعد از آن پیشمرگان کرد با رشادت‌های خود بقای انقلاب اسلامی را در منطقه شمال غرب کشور تضمین کردند.

آذربایجان غربی کانون اتحاد ملت ایران است
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از دیگر سخنرانان اجلاسیه شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در مهاباد بود.
سردار عابدین خرم گفت: با وجود اینکه آذربایجان غربی کانون فتنه افکنی دشمنان انقلاب بود اما این استان کانون اتحاد ملت ایران تلقی می شود و به الگوی اتحاد، وفاداری و استقامت در کشور تبدیل شده است.

فرمانده سپاه شهدای استان اظهار داشت: اهل تسنن در مقاطع مختلف تاریخی دوشادوش برادران فارس و ترک در راه دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کرده اند، از هیچ تلاشی برای اعتلای ایران اسلامی دریغ نکرده اند و از آزمون شجاعت و شهادت طلبی سرافراز بیرون آمده اند.

وی تصریح کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین مذاهب و اقوام مختلف از راهبردهای استکبار و صهیونیسم بین الملل است.

فرمانده سپاه شهدای اضافه کرد: در بین 12 هزار شهید از مناطق مختلف آذربایجان غربی، حدود سه هزار و 500 شهید از اهل سنت و از 80 شهید روحانی استان 26 شهید از علمای اهل سنت و سه شهید امامان جمعه مهاباد، سردشت و بوکان هستند.

وحدت باعث خنثی شدن توطئه‌ها می شود
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: همانطور که وحدت و حضور حماسی در عرصه های مختلف عامل پیروزی انقلاب است، یکپارچگی و وحدت باعث خنثی شدن همه توطئه‌ها می شود.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی اظهار داشت: حمایت دولت های غربی از دشمنان موجب شد تا ایران بیش از پیش به خود اتکا داشته باشد.

وی حفاظت از سرزمین اسلامی را وظیفه دینی مسلمانان عنوان و تاکید کرد برای استحکام و گسترش اسلام باید قدم های بزرگتری برداریم.

شیعه و سنی در کنار هم هستند
امام جمعه شهرستان مهاباد در نخستین اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کرد گفت: نباید فرصت سوءاستفاده به نظام استکباری دهیم تا سیاست‌های ددمنشانه آمریکا و ابرقدرت ها وحدت موجود را به هم زنند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی با بیان اینکه شیعه و سنی در ایران اسلامی در کنار هم هستند و با پشتیبانی هم در مقابل دشمنان دین اسلام و ایران اسلامی ایستاده اند، افزود: کردها از بدو انقلاب تاکنون دوش به دوش نیروهای نظامی و انتظامی حافظ این مرز و بوم و این انقلاب بوده و حاضر به واگذاری یک وجب از خاک این سرزمین به دشمن نشده اند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما را بیمه کرد تا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران فکر دست درازی به کیان اسلامی را برای همیشه از سر بیرون کنند، تصریح کرد: خون شهدا پایمال نمی شود و امنیت امروز را مدیون جانفشانی این شهیدان هستیم.

برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با 80 غرفه در کنار تالار 6 هزار نفری ارومیه با موضوع های دفاع مقدس، تصاویر شهدا به صورت سه بعدی و المان، ماکت های عملیات های مختلف، صحنه های جنگ تحمیلی، ادوات جنگی، تصاویر عملیات مبارزه با ضد انقلاب و معاندان نظام، شهدای ترور و مدافعان حرم، برگزاری تئاتر خیابانی و سرود از جمله بخش های مختلف این کنگره است.
 


کد مطلب: 291374

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/291374/اجلاسیه-پیشمرگان-مسلمان-مهاباد-آغاز-کار-شیعه-سنی-کنار-هم-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com