کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب "حکم قاطع رهبر انقلاب علیه اهانت به زوجات پیامبر" در رسانه‌های عرب زبان

رسا , 24 خرداد 1395 ساعت 10:12

خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری عرب زبان به صورت گسترده حکم قاطع رهبر انقلاب علیه اهانت به زوجات پیامبر را بازتاب دادند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌ سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم احترام به زوجات پیامبر اکرم (ص) با استقبال گسترده رسانه های عربی مواجه شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای  در دیدار با دست اندرکاران همایش صدف کوثر -تکریم حضرت خدیجه فرموده‌ بودند: «تعریض به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند - هر کدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم.»
 
ایشان در ادامه تصریح کردند: «امیر المومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیر المومنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.»
 
روزنامه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به تاکید مجدد رهبر ایران بر لزوم تعدی نکردن به همسران پیغمبر، نوشت: رهبرانقلاب اسلامی ایران، سید علی خامنه ای بار دیگر به شکل قاطع بر حرمت توهین به هریک از همسران پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد. این روزنامه همچنین یادآور می‌شود که رهبر معظم انقلاب در سال 2010 در فتوایی تحریم توهین به عایشه، همسر پیامبر و سایر بزرگان اهل سنت و جماعت را اعلام کرد.
 
پایگاه خبری شبکه ماهواره ای المیادین نیز با پوشش اظهارات روشنگرانه حضرت آیت الله خامنه ای، تاکید کرد: رهبر ایران بار دیگر حرام بودن توهین به زوجات پیامبر را اعلام و تصریح کرد که اهانت به هرکدام از آنها اهانت به پیامبر اکرم (ص) است. این پایگاه خبری لبنانی در ادامه سخنان رهبر انقلاب را در مورد نحوه برخورد امیرالمونین (ع) با عایشه ذکر کرد.
 
خبرگزاری لبنانی آسیا نیوز خبرگزاری دیگری بود که این خبر را بازتاب داد.
 
اظهارت رهبر انقلاب همچنین در سایر خبرگزاری‌های کشورهای عربی مورد استقبال قرار گرفت. خبرگزاری فلسطینی دنیا الوطن و خبرگزاری اردنی المقر نیز با تیتر: "هرکس به عایشه توهین کند به پیامبر توهین کرده است." اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای را پوشش دادند.
 
خبرگزای الیوم السابع مصر که از معتبرترین خبرگزاری‌های این کشور است سخنان رهبری در مورد تحریم اهانت به همسران پیامبر اکرم (ص) را بازتاب داده و تاکید کرد که این اولین باری نیست که رهبر ایران سخنانی را در این خصوص مطرح می‌کند و پیش از این نیز فتوایی در تحریم اهانت به نمادهای اهل تسنن صادر کرده بود.
 
پایگاه خبری اخبار الیوم یمن و صحیفة المرصد نیز موضع گیری دوباره رهبر انقلاب در مورد همسران پیامبر را بازتاب دادند. در عراق اما پایگاه‌های خبری مختلفی به نشر اظهارات رهبر انقلاب پرداختند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خبرگزاری براثا اشاره کرد. این خبرگزاری  نوشت: رهبر انقلاب بار دیگر در راستای مقابله با تندروی بر تحریم هرگونه بی احترامی به زنان پیامبر (ص) تاکید کرد.
 
اما جالب اینجاست که اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای که می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش تنش‌ها در کشورهای عربی و اسلامی داشته باشد از سوی برخی پایگاه‌های خبری جهان عرب بایکوت یا مهندسی شد. خبرگزاری‌هایی مانند العربیه، الجزیره، القدس العربی و... که اقدامات بسیاری را برای برهم زدن یکپارچگی جهان اسلام انجام داده اند، ترجیح دادند با وجود انعکاس اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از رسانه‌های جهان عرب از نشر آن امتناع کنند و به نوعی این خبر را بایکوت کنند که اقدام سوال برانگیزی می‌تواند باشد. برخی خبرگزاری‌ها نیز سخنان رهبر انقلاب را به صورت مغرضانه پوشش دادند یا به تحریف و حذف مقاطعی از آن پرداختند که بیش از هرچیز بیانگر موضع آنها در حمایت از افراطی‌گری در منطقه است.
 


کد مطلب: 234619

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/234619/بازتاب-حکم-قاطع-رهبر-انقلاب-علیه-اهانت-زوجات-پیامبر-رسانه-های-عرب-زبان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com