کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتقاد به ضرورت وحدت، اولین گام در مسیر عملی کردن آن است

22 دی 1395 ساعت 10:41

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) آلمان، وحدت میان مسلمانان را یک واجب عینی برشمرد و گفت: اگر همه ما به ضروری بودن وحدت اعتقاد داشته باشیم، طبیعتا به دنبال راههای عملی برای تحقق آن خواهیم رفت.


حجت‌الاسلام والمسلمین "محمد مجاهدی" رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) آلمان، در گفتگو با خبرنگار تقریب، برای امام خمینی(ره) به عنوان بانی اصلی هفته وحدت، طلب رحمت و علو درجات و برای رهبر انقلاب اسلامی آرزوی طول عمر و سلامتی کرد.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت در جهان امروز، گفت: اگر همه ما به ضروری بودن وحدت اعتقاد داشته باشیم، طبیعتا به دنبال راههای عملی برای تحقق آن خواهیم رفت.

حجت الإسلام مجاهدی با بیان اینکه وی وحدت را یک واجب عینی می داند، گفت: ما حدود 20 سال است که در آلمان در زمینه وحدت مشغول به فعالیت هستیم و در مرکز اسلامی امام علی(ع) و همچنین برای کنفرانسهای دو هزار نفره، سه هزار نفره و ده هزار نفره اربعین و غدیر و  عاشورا و ...هم مسلمانان و هم غیر مسلمانان را دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرموده اند که قرآن و اهل بیت (علیهم اسلام) را با هم داشته باشیم؛ آیا مسلمانی هست که اهل بیت پیغمبر(ص) یا قرآن را قبول نداشته باشد؟ خیر همه مسلمانان این دو را قبول دارند؛ پس همه ما کتاب وحدت داشته و اعتقاد به اهل بیت داریم.

حجت الإسلام مجاهدی افزود: دلیل کشتارها و خونریزیهایی که امروز در جهان اسلام شاهد هستیم، این است که ما اسلام را با فهم خودمان و به گونه ای که به نفع ما باشد و با سیاست ما جور در بیاد تعبیر و تفسیر می کنیم نه آن اسلام ناب محمدی(ص) و حال آنکه ما باید این اسلام پاک را مجزا کنیم و با هم به وحدت برسیم؛ مسلمانانی که اهمیت خاصی به مقوله وحدت نمی دهند، به گونه ای در این جنگ و خونریزیهای کنونی شریک هستند.

وی تأکید کرد: همه انسانها باید در حد امکان قدمی در این مسیر بردارند، تا مانع ریختن خون انسانهای بی گناه شویم؛ امروز کفر امت واحده است در حالی که قبلا مسلمانان امت واحده ای بودند و به دلیل بی تدبیری برخی از ما مسلمانان این اتفاقات افتاده است و بیگانگان در کشورهای مسلمان این اقدامات را با دست خود مسلمانان و پروش عقاید آنان انجام می دهند که باید هر چه سریعتر جلوی اقدامات آنها را گرفت.
 
گفتگو و تنظیم:زهرا غلامی


کد مطلب: 255193

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/255193/اعتقاد-ضرورت-وحدت-اولین-گام-مسیر-عملی-کردن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com