کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمع اعتراض‌آمیز علیه سفر پادشاه بحرین به لندن

فارس , 24 ارديبهشت 1396 ساعت 10:28

همزمان با ورود پادشاه بحرین و پسرش به لندن برای شرکت در مسابقات اسب‌سواری، جمعی از فعالان بحرینی مقیم انگلیس تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمد‌بن‌عیسی" پادشاه بحرین و پسر وی و حاکم امارات برای شرکت در مسابقات اسب‌سواری به عنوان مهمان ویژه وارد لندن شده و مورد استقبال ملکه بریتانیا قرار گرفتند.

منابع بحرینی گزارش دادند که معترضان به این سفر حاکم بحرین تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده و با حمل پلاکاردی بزرگ که روی آن نوشته بود:حمد یک مجرم است و نه یک مهمان ویژه  اعتراض خود را به سیاست‌های انگلیس در حمایت از نظام بحرین در سرکوب قیام مردم این کشور اعلام کردند.

همزمان با این تجمع خانواده این فعالان که در بحرین حضور دارند از جمله والدین "حسن العالی" در پی این تجمع به مراکز پلیس احضار و پدر وی بازداشت شد.

حسن العالی در صفحه توئیترخود نوشت: افسر پلیس بحرین پس از دریافت مکالمه از شماره همراه پدرم، وی را تهدید ‌کرده که به پسرت بگو دست از حضور در این تجمعات بردارد و در غیر این صورت در بازداشت باقی خواهی ماند؛ حسن العالی از  محکومان سیاسی بحرین، تحت تعقیب و مقیم لندن است.

همچنین نیروهای امنیتی پدر و خواهر یوسف الحوری از دیگر فعالان حقوقی بحرین را که در خارج از این کشور به سر می‌برد و بارها از پرونده‌های نقض حقوق بشر در بحرین پرده برداشته است، بازداشت کرده و به گفته منابع غیر رسمی شرط آزادی خواهر وی را نامه اظهار ندامت و عذرخواهی وی از حاکم بحرین عنوان کرده‌‌اند.
 


کد مطلب: 268090

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268090/تجمع-اعتراض-آمیز-علیه-سفر-پادشاه-بحرین-لندن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com