کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

65 کشته در حملات متجاوزانه سعودی به تعز/ فرار نظامیان سعودی از مواضع خود

31 مرداد 1394 ساعت 10:38

حملات هوایی ائتلاف متجاوزان تحت فرماندهی عربستان سعودی به استان تعز در یمن بیش از 65 کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه ای اعلام کرد در حملات هوایی عربستان به تعز در مرکز یمن بیش از 65 نفر کشته شدند. این سازمان  اعلام کرد نیمی از کشته شدگان زن و کودک هستند.
 
این حملات درحالی به وقوع می پیوندد که فعالان حقوقی و سیاسی یمنی از جامعه بین المللی خواسته اند برای حمایت از غیرنظامیان و متوقف کردن حملات به تعز، به سرعت وارد عمل شود.
 
از سوی دیگر، برخی منابع خبری اعلام کردند پس از حمله غافلگیرانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع ارتش عربستان سعودی در استان جیزان، نظامیان آل سعود با پای پیاده به داخل شهر و مناطق مسکونی فرار کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری "بانوراما الشرق الاوسط"، شاهدان گفتند ده ها تن از نظامیان عربستان پس از فرار از مواضع نظامی و ترک پست خود در مناطق مرزی با پای پیاده وارد مناطق مسکونی در مرکز شهر جیزان شدند.
 
شاهدان افزودند نظامیان فراری برای به دست آوردن آب و غذا و تماس با مسئولان برای انتقالشان، به شهر جیزان فرار کرده اند. در جیزان نیز خودروهای غیرنظامی برای انتقال نظامیان فراری فعالند و شهروندان را تهدید می کنند که هرکس از نظامیان فیلم یا عکس بگیرد مجازات خواهد شد.


کد مطلب: 202425

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/202425/65-کشته-حملات-متجاوزانه-سعودی-تعز-فرار-نظامیان-مواضع-خود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com