کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمع همبستگی با اسرای فلسطینی مقابل مقر پارلمان اروپا در بروکسل

مرکز اطلاع رسانی فلسطین , 9 ارديبهشت 1396 ساعت 12:15

اقلیت فلسطینی ساکن بلژیک با مشارکت ائتلاف اروپایی حمایت از اسرای فلسطینی، کمیته حمایت از دمکراسی در تونس، مرکز فرهنگی عربی در منطقه لیاج، انجمن دوستی فلسطینی بلژیکی، مؤسسه صامدون و ائتلاف حمایت از فلسطین، تجمعی گسترده را مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل ـ پایتخت بلژیک ـ به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا، برگزار کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،ده ها نفر از اقلیت فلسطینی ساکن بلژیک و فعالان اروپایی و حامیان مساله فلسطین در این تجمع شرکت کردند؛ آنها پرچم های فلسطین را برافراشته و تصاویری از اسرا و پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته های مشروع اسرای فلسطینی روی آن نوشته شده بود؛ خواسته هایی که تمامی قوانین و نهادهای بین المللی بر ضرورت تحقق آن تأکید دارند.
 
در این تجمع، بسیاری از نمایندگان سازمان ها و نهادهای حامی فلسطین، از جمله "حمدان ضمیری" رئیس اقلیت فلسطینی مقیم بلژیک، "حسان بلعاوی" به نمایندگی از سفارت فلسطین در بلژیک، "لوک فانکنلیرگ" نماینده حزب کار بلژیک، "دومنیک وارکیه" نماینده انجمن دوستی و جمعی دیگر سخنرانی کردند.
 
آنها  بر حمایت از اسرای فلسطینی تا زمان تحقق تمامی خواسته هایشان تأکید و اعلام کردند که تجمع ها و برنامه های همبستگی با اسرای فلسطینی در روزها و هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
سخنرانان این مراسم همچنین از مراجع تصمیم گیری در اروپا خواستند، مجازات هایی را بر رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر و قوانین و قطعنامه های بین المللی اعمال و این رژیم را ملزم به عمل به قوانین و معاهدات بین المللی در رابطه با حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین کند، آن ها همچنین خواستار توقف سیاست بازداشت موقت فلسطینیان در زندان های رژیم صهیونیستی شدند.
 
برگزار کنندگان این تجمع تأکید کردند که این سرآغاز فعالیت ها و برنامه های گسترده آنان در حمایت از اسرای فلسطینی در بلژیک است.
 


کد مطلب: 266722

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/266722/تجمع-همبستگی-اسرای-فلسطینی-مقابل-مقر-پارلمان-اروپا-بروکسل

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com