کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبریک کلیسای کاتولیک ایتالیا به مناسبت آغاز ماه رمضان

ایرنا , 19 خرداد 1395 ساعت 9:24

شورای اسقفی ایتالیا در پیامی به مسلمانان، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک و تهنیت گفت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسقف "امبروجو اسپریافیکو" رئیس کمیسیون گفت وگو میان مذاهب شورای اسقفی ایتالیا، در پیامی به مسلمانان، آغاز ماه مبارک رمضان را به نام کلیسای کاتولیک تبریک گفت.
 
در این پیام آمده است: برادران و خواهران عزیز مسلمان، من قلباً به نام کلیسای کاتولیک ایتالیا فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به تمام شما مومنانی که به دستورهای خداوند گوش داده اید و با دقت و تعهد به آن عمل می کنید، تبریک می گویم. امسال ماه مبارک مسلمانان با یکی از سال های ویژه کلیسای کاتولیک همزمان شده است که سال مقدس رحمت نام دارد.
 
وی افزود: ما در لحظات دشوار و حساسی از نظر روابط جهان با اسلام به سر می بریم، اما نباید هراس داشت بلکه باید قبل از هرچیز با شناخت یکدیگر، بر ترس غلبه کرد. ما باید یاد بگیریم اسلام را بشناسیم و از قضاوت هایی که در خصوص جهان اسلام وجود دارند جلوگیری کنیم.
 
اسقف ایتالیایی ادامه داد: باید به آنها که خواهان یک اسلام معتدل هستند، امکان داده شود تا بتوانند صدای این اسلام را برسانند. رمضان ماه نماز و دعا است و فکر می کنم که دعا نزد پرودگار یک نیروی بزرگ باشد. عقیده دارم آن مسلمانانی که به خدا مراجعه می کنند و رحمت او را می طلبند، نیروی کمکی برای امکان پذیر شدن همزیستی و با هم بودن برادرانه و محکم هستند.
 
مسجد بزرگ شهر رم روز دوشنبه را روز اول ماه رمضان در ایتالیا اعلام کرد، در حالی که جوامع شیعی و بسیاری از مسلمانان اهل تسنن روز سه شنبه را نخستین روز رمضان اعلام کردند.
 
حدود یک میلیون و 700 هزار مسلمان که بيشتر آنها اهل تسنن هستند، در ایتالیا زندگی می کنند که از این تعداد حدود 70 هزار نفر ایتالیایی هستند.
 


کد مطلب: 234123

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/234123/تبریک-کلیسای-کاتولیک-ایتالیا-مناسبت-آغاز-ماه-رمضان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com