کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ويژه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها//(81)

سمینار ملی "تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها" هفته وحدت در ارومیه برگزار می شود

10 آبان 1396 ساعت 18:03

مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هفتمین سمینار ملی "تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها" هفته وحدت امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه برگزار می شود.


امید سیاح با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها به اهتمام اصحاب رسانه از سال 84 در آذربایجان غربی برگزار می شود و با توجه به اینکه اعضای آن از اهل سنت و تشیع و ارامنه و ... هستند، تأثیر خوبی در ایجاد تعامل بین مذاهب و ادیان داشته است.

وی محورهای مقالات را در چهار بخش مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان، مدیریت ارتباطات جمعی و همبستگی اجتماعی، رسانه ها، اقوام، ادیان و قدرت نرم و نگاه ویژه عنوان کرد و افزود: مهندسی فرهنگی شبکه های اجتماعی با موضوعیت اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی، اخلاق حرفه ای رسانه در تعامل اقوام و ادیان، مدل مطلوب مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان در نظام اسلامی ایران، بررسی مشترکات اقوام، ادیان ایرانی در همبستگی اجتماعی، مطالعه بازنمایی هویت ملی و قومی در رسانه ها، نقش گروه های مرجع در تعامل اقوام، بررسی جایگاه هنر و ادبیات آیینی اقوام و ادیان در مقابله با تهدیدات نرم، مدل مطلوب مدیریت چالش های نوین قومیتی و دینی در حوزه رسانه، مطالعه زمینه های دستیابی به گفتمان علمی در تعامل اقوام و ادیان و مقالات ادبی و هنری در حوزه همدلی و همزبانی در قالب چهار محور تعریف شده است.

سیاح با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان قومیت هاست که وحدت و یکدلی خود را در عرصه های مختلف ملی و استانی بارها به نمایش گذاشته است، افزود: برگزاری چنین همایشی با همراهی رسانه ها می تواند همگرایی ملی موجود در بین اقوام و پیروان ادیان در استان را تقویت کند.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم با استفاده از ظرفیت قابل توجه سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها و با حضور پرشور اصحاب رسانه در این همایش، گام های بلندی را در وحدت بیشتر اقوام و پیروان ادیان برداریم.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» فعالیت خود را آغاز کرده است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.


کد مطلب: 291265

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/291265/سمینار-ملی-تعامل-اقوام-ادیان-مطبوعات-رسانه-هفته-وحدت-ارومیه-برگزار-می-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com