کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأكيد آيت الله جوادی آملی بر اتحاد و همبستگی مسلمانان

ايكنا , 18 بهمن 1389 ساعت 11:55

آيت‌الله "جوادی‌آملی" از مراجع تقليد گفت: اتحاد عميق بين مسلمانان ضروری است و بايد نسبت به اين امر مهم اهتمام جدی وجود داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری تقريب (تنا):
آيت‌الله "عبدالله جوادی‌آملی"  در ديدار تعدادی از مسئولان سازمان حج و زيارت اظهار كرد: ما بايد اين موجوديت را حفظ كنيم و بگوييم كه ممكن است از نظر اقليم با هم جدا باشيم، اما از نظر فكر، قلم و بيان اشتراكات زيادی داريم.

وی ادامه داد: ساختار دين ما به گونه‌‌ای است كه از وحدت‌‌های كم به وحدت‌های بزرگ توصيه می‌‌كند و اينكه گفته‌اند نماز جماعت را هر روز بخوانيد و در نماز جمعه و نمازهای عيد شركت كنيد و حج را هر سال به‌جا آوريد برای تأكيد بر همين امر است.

جوادی‌آملی گفت: استكبار، نظام اسلامی را طوری قطعه قطعه كرده كه برخی از كشورها را جزء اقمار سوسياليست شرق، برخی‌ها را جزء اقمار كاپيتال غرب، بعضی‌ها را لائيك و برخی ديگر را سرگردان و متحير قرار داد.

ايشان در ادامه بيان كرد: ما اول بايد اسلامی بودن امت‌‌ها را حفظ كنيم زيرا مسلمان هستيم و هدف مشترك داريم، نه تنها قرآن و عترت برای ما محترم است، بلكه از نظر اجرايی و عملی هم كارهای مشترك داريم.

استاد برجسته حوزه علميه، وجود اختلاف سليقه در بين مسلمانان را امری طبيعی دانست و در عين حال بر لزوم تحمل اين اختلافات و رفع مشكلات و موانع پيش رو تأكيد كرد و افزود: انسان نبايد از ستيز استكبار و يا تفرقه بيگانگان نگران باشد، برای اينكه اگر اتحاد و اعتصام همگانی و همه‌گير را واجب كردند معلوم می‌شود كه اين امر شدنی و اثربخش است.


کد مطلب: 39236

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/39236/تأكيد-آيت-الله-جوادی-آملی-اتحاد-همبستگی-مسلمانان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com