کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیلگر انگلیسی:

هدف داعش از حمله به اروپا، نابودی مسلمانان در این قاره است

فارس , 6 دی 1395 ساعت 8:49

تحلیلگر انگلیسی تاکید کرد: هدف گروه تروریستی داعش از حمله به شهرهای اروپایی، تحریک دولت‌های آنها برای نابود کردن جوامع مسلمان در آن کشورها است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه «ایندیپندنت» در یادداشتی به قلم «رابرت فیسک» تحلیلگر برجسته انگلیسی، به بررسی تاثیر حملات گروه تروریستی «داعش» بر روی جوامع مسلمان اروپا پرداخته و نوشته است: هدف اصلی تروریست‌های داعش نابود کردن این جوامع به دست گروه‌های راست‌گرای افراطی است.
 
در ابتدای یادداشت با طرح این سوال که آیا هدف داعش از حملات تروریستی به اروپا، فقط تاکتیک هراس‌افکنی و ترور بوده یا اینکه استراتژی و اقدام سیاسی متفکرانه‌ای جهت ایجاد بحرانی عمیق در جوامع اروپای باختری وجود دارد، آمده است: «مسلما این یک استراتژی است. داعش می‌خواهد مسلمانانی که تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت فرانسه (و بخشی از دیگر کشورهای اروپایی) را تشکیل می‌دهند، توسط "صلیبیون" اروپا نابود شوند.»
 
ایندیپندنت با بیان اینکه داعش می‌خواهد مسلمانان علیه موطن اروپایی خود بشورند و بدین سبب درگیری و بحران در این کشورها ایجاد کند، افزود: «هدف آن‌ها تحریک دولت‌های اروپایی برای اذیت و آزار مسلمانان در کشورهایشان است. در حقیقت برای داعش مهم نیست که مسلمانان قربانی شوند زیرا از نظر داعش، آن‌ها (مسلمانان) با "کفّار" و جوامع غیراسلامی‌شان سازگار شده و قوانین سکولارشان را برای منفعت‌های سیاسی یا اقتصادی پذیرفته‌اند.»
 
در ادامه این یادداشت آمده است: «آن‌ها (داعش) آرزو داشتند مردم غیرمسلمان اروپا را وادار کنند تا میلیون‌ها هموطن مسلمان خود را نپذیرند... ظهور احزاب راست‌گرای افراطی، بروز تمایلات شدید ضد اسلامی و ضد مهاجران و همچنین رقابت برای قدرت توسط کسانی که در حق مسلمانان تبعیض قائل می‌شوند را در پی داشت.»
 


کد مطلب: 254969

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/254969/هدف-داعش-حمله-اروپا-نابودی-مسلمانان-این-قاره

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com