کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراف روزنامه هاآرتص:

شکنجه کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین , 14 فروردين 1396 ساعت 13:37

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعتراف کرد: 60 درصد از کودکان فلسطینی که به دست نظامیان اسراییل (رژیم صهیونیستی) بازداشت می شوند، مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می گیرند و تنها به 10 درصد از آنان اجازه ملاقات و مشاوره با وکلایشان داده می شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عمیره هاس" کارشناس مسائل فلسطین در روزنامه هاآرتص نوشت: ابهامات زیادی در رابطه با اتهامات دادگاه های اسراییل (رژیم صهیونیستی) نسبت به کودکان اسیر فلسطینی وجود دارد و در کیفرخواست ها علیه این کودکان که بعضا زیر 12 سال سن دارند، به تاریخ و مکان پرتاب سنگ آنها به سمت نظامیان (صهیونیست) هیچ اشاره ای نشده است.
 
از ابتدای سال جاری نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی 125 کودک و نوجوان کم سن و سال فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده اند که برخی از آن ها به سبب ناتوانی خانواده هایشان در پرداخت جریمه های مالی، مدت زمان بیشتری را در زندان سپری می کنند.
 
هاآرتص به نقل از "نسرین علیان" وکیل انجمن حقوقی "شهروند" می نویسد: شمار زیادی از کودکان فلسطینی پس از آزادی تغییر می کنند و دیگر کودکان سابق نیستند.
 
عمیره هاس در ادامه به گزارش سال 2013 یونیسف در مورد آزار و شکنجه کودکان فلسطینی و شیوه های مختلف تفتیش و بازجویی از آنان اشاره کرده است.
 
یک موسسه حقوقی دیگر نیز پس از دیدار با 450 کودک فلسطینی که طی سال های 2013 تا 2016 در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده اند، اعلام کرد که 96 درصد از آن ها به طور دست و پا بسته و 81 درصد با چشمانی بسته زندانی شده اند؛ 60 درصد از این کودکان مورد آزار و شکنجه های بدنی قرار گرفته و 49 درصد نیز از دشنام های صهیونیست ها در امان نبوده اند.
 
روزنامه هاآرتص در پایان این گزارش تاکید می کند که پس از گذشت 4 سال از انتشار گزارش یونیسف در مورد رفتار و تعامل رژیم صهیونیستی با کودکان اسیر فلسطینی، وضعیت همچنان به همان شیوه باقی مانده و تغییری نکرده است.
 


کد مطلب: 264337

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/264337/شکنجه-کودکان-فلسطینی-زندان-های-رژیم-صهیونیستی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com