کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

هدف دشمن از جنایات علیه مسلمانان میانمار نسل کشی است/ روزه سکوت مجامع بین المللی

تنا - استان آذربایجان غربی

18 شهريور 1396 ساعت 8:08

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن آنچه که نسل کشی مسلمان ها در میانمار خواندند، اعتراض خود را نسبت به سکوت مجامع بین المللی و دولت های اسلامی در مقابل این کشتار اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت نقده با محکوم کردن جنایت و نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار گفت: غوغای حقوق بشر در مورد انسان ها دروغ است.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برداشت مجامع بین المللی از بشر کسانی است که در زیر یوغ و در اختیار آنها باشند، اگر غیر از این بود باید نسبت به فجایعی که در دنیا علیه مسلمانان به راه انداخته شده واکنش نشان می دادند.

وی افزود: اینکه قتل عام مسلمانان توسط بودایی های میانماری، هندوها و یا آل سعود روی می دهد برای ما فرقی نمی کند مهم جنایاتی است که علیه مسلمانان می شود.

امام جمعه اهل سنت نقده در ادامه سخنان خود گفت: حج امسال با تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و دستورات مسئولان در فضای خوبی انجام گرفته است و شاکریم که تعداد زیادی از هموطنانمان که به حج امسال مشرف شدند در امنیت کامل مناسک حج را انجام می دهند.

از مردم سراسر جهان خواستاریم به مردم میانمار کمک کنند

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: در شرق آسیا دشمن با بی شرمی، گردن کلفتی و به زور مسلمانان مظلوم میانمار را قتل عام و آنها را آواره و سرگردان کرده اند و متاسفانه مجامع حقوق بشر و بین المللی در این باره واکنشی نشان نمی دهند.

حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: از مردم سراسر جهان خواستاریم به مردم میانمار کمک کنند، خشم و انزجار خود را به صورت عملی نشان دهند و این عمل وحشیانه را محکوم کنند.

بالقچی متذکر شد: دشمن امروز قصد مضمحل کردن اسلام و مسلمانان و غارت کردن همه منابع انسانی آنها را دارد.

وی با بیان اینکه مسلمانان برای نجات خود به وحدت نیاز دارند، اظهار داشت: مظلومیت مسلمانان دغدغه ای در ذهن مصلحان و اندیشمندان است که برای رهایی از این وضعیت باید از هم کمک بگیرند.

مجامع بین المللی جلسات فرمایشی برگزار نکنند

امام جمعه مهاباد گفت: مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، شورای امنیت، حقوق بشر در خصوص فجایع میانمار جلسات فرمایشی برگزار نکنند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جهان اسلام نباید در خصوص مسائل مربوط به کشتار مسلمانان میانمار توسط ارتش این کشور سکوت اختیار کند.

وی افزود: مقابل چشم دنیا، دولت میانمار مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد و در مرزهای این کشور مین کاری کرده تا از فرار آنها جلوگیری کند و این بسیار دردناک است.

هدف دشمن از جنایات علیه مسلمانان میانمار نسل کشی است

امام جمعه بوکان گفت: هدف دشمن از جنایات علیه مسلمانان میانمار نسل کشی است.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جهان اسلام نباید در قبال تهدیدات جانی و امنیتی و تعرض به مسلمانان میانمار سکوت اختیار کند.

وی افزود: مجامع و سازمان های بین‌المللی نسبت به این جنایت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سکوت آن ها نشان از خواب‌زدگی آن ها بوده که نمی‌توانند از حقوق مسلمانان دفاع کنند.

خلیفه زاده تصریح کرد: کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا می‌خواهند اسلام و مسلمین را از بین ببرند و به همین خاطر کفار را به اسم مسلمان تجهیز کرده و به جان و مال مسلمانان می‌اندازند.

کشتار مسلمانان در سکوت کشورها، مجامع بین المللی در حال وقوع است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کشتار مسلمانان در این کشور یکی از فجایع بزرگ امروز است که متأسفانه در سکوت کشورها، مجامع و سازمان‌های مدعی حقوق بشر اروپایی و آمریکایی در حال وقوع است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: با وجود این‌ همه جنایتی که در میانمار اتفاق می افتد، سازمان ملل دروغین و حتی برخی از کشورهای مسلمان تنها تماشاگر این اتفاقات هستند و چشم خود را بر روی جنایات بسته‌اند و سکوت کردند.

وی افزود: کشورهای اسلامی باید با وحدت و یکپارچکی از تمام توان خود برای توقف این جنایات و کمک به مظلومان روهینگیایی استفاده کنند.

مجامع بین المللی روزه سکوت گرفته اند

امام جمعه موقت اشنویه گفت: مجامع بین المللی و سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق بشر در قبال جنایات و نسل کشی در میانمار روزه سکوت گرفته اند و هیچ گونه اقدام عملی را در جهت پیشگیری از این جنایات را ازخود نشان نداده اند.

ماموستا ملاصلاح نیرومند در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن جنایات دولتمردان میانمار علیه مردم مظلوم و مسلمانان بی پناه روهنگیا وبرمه ای اظهار داشت: این جنایات در قرن ۲۱ فجیع ترین جنایات و نسل کشی علیه مسلمانان است.

وی افزود: سکوت ذلت بار مجامع بین المللی و سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق بشر و کشورهای مسلمان به خصوص دول عربی در قبال این جنایات و نسل کشی مایه شرم است.

نیرومند متذکر شد: پشت پرده این جنایات و اقدامات ضدانسانی و ضدبشری در میانمار قدرت های استکباری و رژیم صهیونیستی قرار دارند که در واقع جبران شکست های پی در پی آنان در منطقه خاورمیانه و راه اندازی یک جنگ نیابتی جدید علیه مسلمانان یمن و لیبی، سوریه و عراق در سر دارند.


کد مطلب: 282886

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/282886/هدف-دشمن-جنایات-علیه-مسلمانان-میانمار-نسل-کشی-روزه-سکوت-مجامع-بین-المللی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com