کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی وزارت امور خارجه بمباران شهرهای یمن را محکوم کرد

17 تير 1394 ساعت 12:01

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مسکونی و تجاری یمن از مجامع بین المللی درخواست کرد تا برای توقف فوری حملات، به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم"سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات بی وقفه  هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن دهها تن از مردم روزه دار و بی گناه شده است، شدیدا محکوم کرد.

 وی  افزود:حملات عربستان به تأسیسات زیربنایی و اهداف غیرنظامی و کشته و مجروح شدن غیرنظامیان تداوم نقض فاحش  حقوق بشردوستانه است و از مجامع و نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل انتظار می رود تا به مسئولیت خویش برای توقف فوری حملات و کمک به مردم مظلوم یمن عمل کند و اقدامات خود در این زمینه را شدت بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل متحد خواست تا از تمام ظرفیت خود برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان استفاده کند.

 افخم باردیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک های فوری انسان دوستانه به مردم یمن و معالجه مجروحان یمنی اعلام کرد.
 


کد مطلب: 197656

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/197656/سخنگوی-وزارت-امور-خارجه-بمباران-شهرهای-یمن-محکوم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com