کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی درسالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب

20 مهر 1394 ساعت 11:17

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی: در کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت، حدود 35 هزار جلد و در سی رشته برای استفاده پژوهشگران مهیاست.


 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حجت الاسلام والمسلمین  دکتر مختاری یکشنبه همزمان با سالروز  تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تشریح فعالیتهای
این  پژوهشگاه گفت: مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبرمعظم انقلاب و باهدف وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی و همچنین خنثی سازی توطئه استکبارجهانی تاسیس شد.
 
دکتر مختاری با بیان اینکه دی ماه امسال بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع «بحران های کنونی جهان اسلام » در تهران برگزار خواهد شد افزود: در این کنفرانس آسیب‏ها، علل و عوامل پیدایش این بحران‏ها، وضعیت نامطلوب جهان اسلام و آسیب شناسی وضعیت موجود مورد پژوهش و بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: در این کنفرانس مهمانانی از جهان اسلام حضور خواهند داشت و صاحب نظران و پژوهشگران ضمن ارائه مقالات در مباحث محوری بحث و تبادل خواهندکرد.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که پژوهشگاه نیازمند همکاری و حمایت مسئولان برای تاثیرگذاری بهتر در جهان اسلام است، بر ضرورت همکاری حوزویان، فرهیختگان و رسانه ها و علما برای تقویت شعار تقریب مذاهب درجهان اسلام تاکید کرد.
 

حجت الاسلام  والمسلمین مختاری با بیان اینکه دشمن درحال ایجاد رخنه و فتنه بین مذاهب است افزود: همکاری در زمینه تقریب و وحدت امری بسیارجدی و ضروری است و می تواند مشکلات جهان اسلام را برای تقریب وحدت بین مسلمین رفع و نقشه های دشمن را خنثی کند و آینده روشنی را پیش روی ما قرار دهد.
 
وی تاسیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی را پشتیبان علمی و نظری برای مجمع جهانی تقریب مذاهب دانست و گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی اگر چه با برگزاری اجلاسیه های محلی و منطقه ای درموضوع تقریب توانسته موثر واقع شود، ولی به لحاظ نظری و ساختار فکری، نیازمند صاحبنظران فکری است که پژوهشگاه توانسته در این عرصه نقش خود را به خوبی در موضوعات فقه و اصول مقارن و تفسیرمقارن ایفا کند.
 
وی با بیان اینکه مباحث منتشر شده در این پژوهشگاه مورد استقبال اهل سنت نیز قرارگرفته است افزود: 23 جلد کتاب حاصل زحمات دو تا پنج ساله پژوهشگران همزمان با افتتاح کنفرانس وحدت رونمایی خواهد شد و انتشار مجله رساله التقریب نیز پس از دوسال وقفه از سر گرفته خواهد شد.

دکترمختاری به کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی هم اشاره کرد و گفت: این مرکز غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت که حدود 35 هزار جلد و در  30 رشته را برای استفاده پژوهشگران فراهم و فعالیت جدیدی را نیز برای ارائه کتابهای دیجیتالی درفضای مجازی آغاز کرده است .

وی درپایان از سفر سه تن از شخصیتهای اهل سنت از موریتانی و هندوستان به ایران و دیدار با علما خبرداد.
 
 


کد مطلب: 208257

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/208257/بازگشایی-مجدد-کتابخانه-تخصصی-پژوهشگاه-مطالعات-تقریبی-درسالروز-تاسیس-مجمع-جهانی-تقریب

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com