کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//تحولات عراق//

ارتش عراق وارد شمال موصل شد/ توافق قریب الوقوع آنکارا و بغداد برای خروج نظامیان ترک

18 دی 1395 ساعت 8:51

نیروهای عراقی برای اولین بار از زمان اشغال موصل موفق شدند شامگاه جمعه برای بازپس گرفتن این شهر از اشغال داعش، وارد موصل شوند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای ویژه از طریق یکی از آبراهه های این شهر در عملیاتی بی نظیر وارد شهر شدند.  نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود در بخش شرقی شهر موصل، روز سختی را برای تروریست های داعش در این شهر رقم زدند و فرمانده عملیات نینوا گفت که نیروهای ارتش به ساحل دجله در بخش شرقی موصل رسیدند.
 
فرماندهان نظامی ارتش عراق روز گذشته، گفتند: ارتش عراق موفق شده است در ادامه پیشروی های خود محله « وحده» را در سمت چپ شهر (بخش شرقی) موصل کاملا آزاد کند و نیروهای ارتش به سوی محله «گراج شمال» این شهر در حالی پیشروی هستند.
 
به گفته این فرماندهان نظامی، با کنترل کامل محله وحده در روز جمعه، ارتش عراق براساس برنامه های از پیش تعیین شده موفق شد خود را به رودخانه دجله برساند که دو سمت راست و چپ شهر را با 5 پل به همدیگر متصل می کند.
 
توافق قریب الوقوع آنکارا و بغداد برای خروج نظامیان ترک
 
هشام العلوی سفیر عراق در ترکیه گفت که مسئولان ترکیه روز شنبه در بغداد موضوع عقب نشینی نیروهای این کشور از خاک عراق را بررسی خواهند نمود.
 
سفیر عراق در ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک عربی افزود: «هیات ترکیه که شنبه به بغداد سفر می نماید با طرف عراقی درباره خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق گفت وگو خواهد نمود».
 
این موضوع ساعتی پس از سخنان بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام شد که گفته بود نیروهای کشورش در بعشیقه باقی خواهند ماند.
 
سفیر عراق در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای ترکیه از عراق گفت که این نیروها از عراق خارج خواهند شد.
 
یلدریم پیشتر به خبرنگاران در آنکارا گفته بود که وجود پادگان بعشیقه در عراق نقض حاکمیت این کشور نیست و هدف از آن آموزش جنگجویان در چارچوب مبارزه با داعش است.
 
سفر امروز یلدریم به بغداد برای بررسی مسائلی مانند نابودی گروه تروریستی داعش و حل موضوع حضور نیروهای ترکیه در عراق است که حکومت عراق چند بار خروج آنان را خواستار شده است.
 
 


کد مطلب: 256155

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256155/ارتش-عراق-وارد-شمال-موصل-توافق-قریب-الوقوع-آنکارا-بغداد-خروج-نظامیان-ترک

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com