کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام جزئیات "نافرمانی مدنی" در بحرین/ حکم زندان غیابی برای بانوی فعال بحرینی

14 بهمن 1394 ساعت 10:43

گروه های انقلابی بحرین برای "نافرمانی مدنی" به منظور گرامیداشت سالروز گرامیداشت انقلاب مردمی این کشور فراخوان داده و جزئیات آن را اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گروههای انقلابی بحرین در بیانیه خود از مردم خواستند فروشگاههای خود را از ساعت هشت شب جمعه تا شب یکشنبه آینده ببندند.
 
این بیانیه همچنین خواهان خاموش کردن چراغ های بیرونی منازل، توقف دادوستدهای دولتی و بانکی و تجاری، خودداری از رفتن مردم به سرکار و مدارس و دانشگاهها– به استثنای پرسنل پزشکی- در طول سه روز نافرمانی مدنی و نیز سرپیچی از قوانین ظالمانه و جلوگیری از ورود نیروهای مزدور آل خلیفه به میادین ویژه ی  تظاهرات شد.
 
گروه های "ائتلاف جوانان 14 فوریه، جریان الوفاء اسلامی، جنبش احرار البحرین، جنبش خلاص، جریان عمل اسلامی و جنبش حق" همچنین از مردم خواستند که درسه روز نافرمانی مدنی، به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند و از تردد با خودرو، خودداری و خیابانها را خالی کنند و به میادین مختلف بحرین بویژه در شهر منامه و اطراف میدان شهدا بروند و از خرید و فروش و رفت و آمد به پاساژها و محل های تفریحی یا سفر از طریق پل شهید نمر در این سه روز خودداری کنند.
 
خبر دیگر اینکه دادگاه استیناف بحرین درجلسه سه شنبه خود صدور حکم غیابی بازداشت به مدت 9 ماه برای زینب الخواجه فعال مشهور حقوق بشری این کشور را تایید کرد.
 
دادگاه این حکم را به اتهام ورود به منطقه ممنوعه در بازار منطقه "جو" و توهین به پلیس برای الخواجه صادرکرد.
 
دومین دادگاه بزرگ جنایی استیناف در سوم دسامبر 2015 و پس از خودداری الخواجه از حضور در جلسات دادگاه، حق فرجام خواهی وی را لغو کرد.
این دادگاه او را به اتهام توهین به یک کارمند دولت و از بین بردن اموال منقول، به یک سال و چهار ماه زندان محکوم کرده بود.
شایان ذکر است امتناع زینب الخواجه از حضور در جلسات دادگاه با هدف اعتراض به شرایط ناعادلانه دادگاه و تحریم آن صورت گرفته است.
 
وی قوه قضائیه بحرین را فاقد عدالت و ابزاری در اختیار مقام های بحرینی معرفی کرده و می گوید تا زمانی که خواستار احقاق حقوق خود هستم، زندان  خانه دوم من محسوب می شود.
 
زینب الخواجه فعال دمکراسی خواه بحرینی که دختر 'عبدالهادی الخواجه' فعال برجسته و خواهر "مریم الخواجه" نایب رییس مرکز حقوق بشر بحرین است، اول دسامبر (10 آذر 1393) در دادگاهی غیابی به اتهام حمله به دو پلیس زن به حبس محکوم شده بود.
 
وی همچنین پیشتر به اتهام پاره کردن عکس "حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه بحرین به سه سال حبس و پرداخت سه هزار دینار بحرین (7960 دلار آمریکا) محکوم شده بود.
 
 


کد مطلب: 220532

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/220532/اعلام-جزئیات-نافرمانی-مدنی-بحرین-حکم-زندان-غیابی-بانوی-فعال-بحرینی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com