کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گسترش اعتراضات جهانی به کشتار کودکان روهینگیا

ایکنا , 12 شهريور 1396 ساعت 11:55

نیروهای نظامی و پلیس میانمار در ایالت راخین این کشور به کودکان مسلمانان روهینگیا هم رحم نکرده و آن‌ها را سر می‌زنند و زنده می‌سوزانند که این موضوع مورد اعتراض شدید برخی محافل و گروه ها قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا به خاطر خشونت و کشتاری که در روزهای اخیر تشدید شده، به سمت بنگلادش در حال فرار هستند، گرچه می‌دانند که پایان این سفر نیز نامعلوم است.

بنابر شهادت‌های شاهدان عینی، در سرکوب‌های اخیر، نیروهای نظامی و شبه‌نظامیان بودایی، کودکان را سر بریده و غیرنظامیان را زنده سوزانده‌اند و نسل‌کشی و قتل عام اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود تنها در یک هفته گذشته در پی شدت گرفتن خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا حدود ۶۰ هزار نفر به بنگلادش در آن سوی مرز غربی میانمار پناه برده‌اند.

در همین حال صدها نفر از مردم برلین، پایتخت آلمان، در اعتراض به قتل عام مسلمانان روهینگیا در میانمار دیروز مقابل سفارت این کشور در برلین، تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان توقف نسل‌کشی در میانمار را خواستار شدند و با قرائت بیانیه‌ای مصادیق جنایت در حق مسلمانان روهینگیا را برشمرده و آن را محکوم کردند.

نداشتن حق شهروندی، استفاده از مسلمانان به عنوان کارگر اجباری، حبس و شکنجه در صورت اعتراض، ممنوعیت ساخت خانه با بتن و تنها حق داشتن خانه‌های چوبی که مالکیت آن نیز از آن دولت است، عدم امکان فعالیت مستقل اقتصادی بدون شراکت بودایی‌ها، امکان تحصیل تا پایان دوره ابتدایی، ممنوعیت کار دولتی، ممنوعیت مالکیت تلفن، رایانه یا خوردو، پرداخت غرامت به دولت در صورت تصمیم به ازدواج و لزوم گرفتن مجوز برای خروج از شهر از جمله مشکلات مسلمانان روهینگیا برشمرده شده است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که مسلمانان روهینگیا تنها چند راه دارند: یکی اینکه در روستای خود بمانند و منتظر سرنوشت باشند یا به سمت بنگلادش روانه شوند که در آن صورت به دلیل حجم بالای مهاجران و عدم پذیرش کشور بنگلادش یا مجبورند به شهر خود برگردند و با اعدام مواجه شوند، یا در روزدخانه ناف در مرز بنگلادش غرق می‌شوند یا به امید زنده ماندن روانه جنگل‌های بنگلادش می‌شوند.

مردم اندونزی نیز دیروز در اعتراض به نسل‌کشی و کشتار مسلمانان در میانمار تظاهرات کردند؛ تظاهرات‌کنندگان با تجمع در مقابل سفارت میانمار در جاکارتا، شعارهایی در حمایت از مسلمانان روهینگیا سر دادند.

در دیگر کشورها نیز اعتراضات علیه جنایت نیروهای میانماری علیه اقلیت مسلمان ادامه دارد.
 
 


کد مطلب: 282138

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282138/گسترش-اعتراضات-جهانی-کشتار-کودکان-روهینگیا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com