کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تسلیت مقامات کشورهای مختلف جهان به دولت و مردم ایران

23 آبان 1396 ساعت 10:35

مقامات کشورهای مختلف جهان اعم از کشورهای اسلامی و اروپایی، در پی زلزله یکشنبه شب استان های غربی کشورمان، پیام های تسلیت جداگانه ای ارسال و مراتب تسلیت خود را به دولت و مردم ایران اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی، به دکتر حسن روحانی، خاطرنشان کرد: با نهایت تاسف و حزن از خبر زلزله ای که منطقه شمال غربی ایران و استان کرمانشاه را لرزاند و صدها کشته و زخمی برجای گذاشت و خسارات مادی سنگین به بار آورد، مطلع شدیم. من به نام ملت سوریه و خودم به جنابعالی و ملت دوست، ایران و خانواده قربانیان تسلیت عرض می کنم و از خداوند می خواهم که قربانیان را مشمول رحمتش قرار دهد و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان صبر تمنی می کنم.
 
بشار اسد در پیام خود اعلام کرد: ما همبستگی و حمایت کامل خود را با ملت دوست، ایران اعلام می کنیم و به توانمندی ملت ایران برای عبور از این رنج و محنت اعتماد و اطمینان داریم و دعا می کنیم که خداوند هر بلایی را از جمهوری اسلامی ایران دور کند.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز با ارسال پیام هایی به فؤاد معصوم و دکتر حسن روحانی رؤسای جمهوری عراق و ایران، جان باختن شماری از شهروندان عراقی و ایرانی در زلزله یکشنبه شب را تسلیت گفت و با ملت و دولت ایران و عراق ابراز همدردی کرد.
 
 ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز با ارسال پیامی به دکتر  «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، خاطرنشان کرد: از طرف خود و دولت و همچنین مردم اسپانیا، صمیمانه ترین تسلیت ها را اعلام و احساسات همبستگی‌ خود و کشورم را با تمامی ملت ایران پس از زلزله ویرانگری که صدها کشته و خسارات مادی گسترده ای بر جا گذاشته است، ابراز می کنم.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در پیام تسلیت خود اعلام کرد: با مردم عراق و ایران به ویژه ساکنان مناطق آسیب دیده ابراز همدردی کرده و برای جان باختگان رحمت و برای مجروحان نیز شفای عاجل مسئلت می کنم.
 
خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان هم  با ابراز تاسف از وقوع این فاجعه غم انگیز در برخی شهرها و مناطق مرزی ایران و عراق، از درگاه خداوند برای قربانیان این حادثه طلب مغفرت و همچنین شفای عاجل مجروحین را خواستار شد و اعلام کرد: دولت و ملت پاکستان در این لحظات سخت در کنار ملت و مردم ایران و عراق خواهند بود.
 
الهام علی‎اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در پیامی خطاب به رئیس جمهوری ایران نوشت: جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم ایران، به شدت از شنیدن اخبار مربوط به تلفات انسانی و تخریب های ناشی از زلزله در غرب ایران ناراحت شدم. من و مردم آذربایجان صمیمانه با بازماندگان قربانیان این فاجعه طبیعی ابراز همدردی و برای مصدومان آرزوی سلامتی می کنیم.

صباح الأحمد جابر الصباح، امیر کویت در پیامی خطاب به دکتر حسن روحانی نوشت: صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی می کنیم و از خداوند منان خواستاریم تا درگذشتگان این حادثه را بیامرزد و آسیب دیدگان را هرچه سریع‌تر شفا دهد.
 
وزارت امور خارجه مصر هم با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی در زلزله اخیر، اعلام کرد: قاهره کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر در زلزله ویرانگر یکشنبه شب در مرزهای ایران و عراق را به بازماندگان این قربانیان صمیمانه تسلیت می گوید و تأکید می کند که قاهره در این فاجعه در کنار مردم ایران و عراق است.
 
عبدالله دوم، پادشاه اردن با ارسال پیام های جداگانه ای به «فؤاد معصوم» رئیس جمهور عراق و دکتر  «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، جان باختن شماری از شهروندان عراقی و ایرانی در زلزله شامگاه یکشنبه را تسلیت گفت و با  خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.
 
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان نیز در یک پیام توئیتری نوشت: من عمیقا از پیام های توصیفی درباره خسارت های زلزله در ایران و عراق ناراحت شدم. از طرف مردم آلمان تسلیت قلبی خودم را به خانواده قربانیان این حادثه و این فاجعه تقدیم می کنم و بهبودی سریع مصدومان این حادثه را آرزو دارم.
 
پائلو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا، در پیامی توییتری در این باره اعلام کرد: صدها قربانی در ایران و عراق برجای مانده است. ایتالیا ضمن ابراز همبستگی با زلزله زدگان و آماده کمک به کشورهای زلزله زده است.
 
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همدردی عمیق با مردم ایران و عراق بواسطه زلزله مرگبار شب گذشته. انگلیس آماده کمک به قربانیان این حادثه و امداد رسانی است.
 
وزارت خارجه فرانسه هم در پیامی کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی و عراقی در زلزله ویرانگر اخیر را تسلیت گفت و اعلام کرد: در این لحظات سخت که درپی این فاجعه ایجاد شده فرانسه اعلام می کند که  در کنار مردم عراق و ایران است.
 
سباستین کورتز، وزیر امور خارجه اتریش در یک پیام توییتری اعلام کرد که به یاد قربانیان زمین لرزه در عراق و ایران است.
 
دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران نیز با صدور پیامی مراتب تسلیت و همدردی خود را  با داغ‌دیدگان حادثه زلزله کرمانشاه، مردم و مقامات ایران ابراز داشت.
 
زمین لرزه شامگاه یکشنبه 21 آبان در استان های غربی کشور، تا این لحظه 445 کشته و7370 مصدوم داشته است.


کد مطلب: 293541

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/293541/پیام-تسلیت-مقامات-کشورهای-مختلف-جهان-دولت-مردم-ایران

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com