کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظرسنجی جدید نشان داد:

اکثر مسلمانان اتریش خواستار قانون ممنوعیت توهین به مقدسات هستند

حوزه , 23 مرداد 1396 ساعت 23:27

یک نظرسنجی جدید که با مصاحبه بیش از ۱ هزار مسلمان در اتریش انجام شده است، نشان داد که اکثریت مسلمانان در این کشور غربی خواستار ممنوعیت هتک حرمت دین اسلام و حضرت محمد (ص) در غالب جوک و کاریکاتور هستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این مطالعه که اوایل هفته اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از پناهندگان مسلمان در جامعه سکولار اتریش، نظر مثبتی با کاریکاتورها با موضوعیت اسلامی و دینی نداشته و این کاریکاتورها را توهین آمیز تلقی می‌کنند.

محققان پس از مصاحبه با 1 هزار 129 مهاجر مسلمان از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، ایران، سومالی و چچن به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل 60 درصد آنان خواستار ایجاد قانون ممنوع سازی «توهین به مقدسات» بوده و یک چهارم آنان نیز معتقد به زندگی کردن در کشوری بر پایه قوانین دینی هستند.

همچنین 70%سومالیایی‌ها خواستار ممنوع سازی کاریکاتورسازی با موضوع اسلامی بودند و سومالیایی‌ها و چچنی‌ها به شدت بر این باور بودند که اسلام باید نقش بیشتری در جامعه اتریش ایفاء کرده و حداقل 72% آنان خواستار اسلام بیشتر در فرهنگ اتریش بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 62% سوری‌ها و 55% افغان‌ها و 47% سومالیایی‌تبارها بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی در پشت پرده قدرت‌های جهانی قرار گرفته‌اند و اسرائیل را دشمن مسلمانان می‌دانند.

 به نظر می‌رسد، این مسلمانان هر چند از اصل و ریشه‌های خود در کشورهای اسلامی دور شده‌اند،اما همچنان حاضر به پذیرش اهانت و هتک حرمت نسبت به دین‌شان نیستند.

مسئله حجاب در اتریش نیز اخیرا به بحث پرتنش و داغی در این کشور تبدیل شده است و وزرای این کشور از جمله "سباستین کورز" وزیر خارجه و رهبر حزب مردم اتریش، قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از پوشیه را در این کشور تصویب کردند.
 


کد مطلب: 279411

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/279411/اکثر-مسلمانان-اتریش-خواستار-قانون-ممنوعیت-توهین-مقدسات-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com