کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار خطیب جمعه نجف نسبت به تحرکات نظامی امریکا در کردستان عراق

2 مرداد 1395 ساعت 9:01

خطیب جمعه نجف اشرف با هشدار نسبت به تحرکات نظامی امریکا در منطقه کردستان عراق، تاکید کرد: افتتاح پایگاه نظامی در کردستان عراق جزئی از سیاست استعماری آمریکا است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینه فاطمه کبری برگزار شد، توافق آمریکا با اقلیم کردستان برای افتتاح 5 پایگاه نظامی در این اقلیم را در چارچوب سیاست های استعمارگرانه آمریکا توصیف کرد و  افزود: این گونه اقدامات آمریکا بخشی از سیاست استعمارگرایی آنان در منطقه است. عراق با همکاری دوستانش توانایی آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش را دارد و این گونه توافق ها به دور از واقعیت است.
 
حجت الاسلام قبانچی اظهارت عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مبنی بر لغو قانون مبارزه با تروریسم و اعضای حزب بعث را محکوم کرد و اظهار داشت: سخنان وزیر امور خارجه عربستان دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.
 
وی در ادامه سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و گفت: حکومت آل‎خلیفه آزادی بیان و دینی را در بحرین نقض می‎کند و به مبارزه با شیعیان برخواسته است.
 
وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات شفاف در عراق شد و ادامه داد: کمیسیون انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات در پایان ماه چهارم سال جدید میلادی (فروردین 1396) اعلام آمادگی و مرجعیت نیز نسبت به برگزاری به موقع آن تاکید کرده است.
 


کد مطلب: 239127

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/239127/هشدار-خطیب-جمعه-نجف-نسبت-تحرکات-نظامی-امریکا-کردستان-عراق

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com