کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​آیت الله اراکی:

امت اسلامی در صورت اقتدا به رهبری پیامبر اسلام(ص) بهترین امت خواهد بود

23 شهريور 1396 ساعت 15:39

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امت اسلامی زمانی بهترین امت است که به رهبری پیامبر اسلام (ص) اقتدا کرده و از ایشان اطاعت کنیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در سخنانی در لبنان تأکید کرد: جهان اسلام، امت اسلامی واحد نخواهد شد مگر اینکه مسیر واحدی که خداوند متعال در قرآن کریم بیان فرموده است، را در پیش بگیرد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) مسیر حضرت ابراهیم (ع) و سایر انبیا و مرسلین را راهبری می کند. لذا این امت، تنها در صورتی که مسیر واحدی داشته باشد تبدیل به یک امت اسلامی واحد خواهد شد.

آیت الله اراکی در پاسخ به این سوال که چگونه امت اسلامی می تواند در این مسیر واحد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند آن هستیم که جامعه اسلامی را به امت واحده تبدیل کنیم و این نعمتی برای مسلمانان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) به این نکته همواره توجه ویژه ای داشتند که دنیای خوب داشتن با رهبری خوب و عادلانه به وجود می آید و خداوند حضرت ابراهیم(ع) را با فرزندان و نسل نیکوی ایشان، حاکمان روی زمین قرار داد تا با حکومت عادلانه به امر خداوند سبحان، دنیایی نیک به وجود آورند.

وی افزود: این امت که خداوند متعال آن را بهترین امت توصیف کرده است، زمانی بهترین امت است که به رهبری حضرت محمد (ص) اقتدا کرده و از ایشان اطاعت کنیم. و این اطاعت از پیامبر اسلام(ص) تنها از آن طریق امکان پذیر است که رهبری امت اسلامی در یکسو حرکت کند؛ در این صورت ما تبدیل به امت واحده خواهیم شد.

 


کد مطلب: 283768

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/283768/امت-اسلامی-صورت-اقتدا-رهبری-پیامبر-اسلام-ص-بهترین-خواهد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com