کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمک انسانی روسیه به اهالی حلب و لاذقیه/خروج 55 عنصر مسلح از محله الوعر حمص

7 فروردين 1396 ساعت 12:07

روسیه از ارائه کمکهای انسانی به اهالی حلب و لاذقیه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز آشتی روسیه در سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که به 3 هزار نفر از اهالی حلب و لاذقیه کمک کرده است.

در بیانیه این مرکز آمده است: 2.5 تن غذای گرم به همراه نان و آب طی 24 ساعت گذشته بین اهالی حلب تقسیم شد؛ 1.7 تن کمکهای انسانی نیز به دست 2850 نفر در این مناطق رسید.

علاوه بر این، 2 کاروان حامل کمکهای انسانی از جانب روسیه برای تحویل به اهالی 2 شهر در ریف دمشق به سازمان ملل تحویل داده شده است.

خبر دیگر اینکه، تلویزیون رسمی سوريه امروز دوشنبه، اعلام کرد که در مجموع 256 نفر از جمله 55 عنصر مسلح از محله الوعر حمص خارج شدند.

از سوی دیگر "طلال البرازی" در حاشيه انتقال دومين مرحله از افراد مسلح از محله الوعر در حمص گفت:انتظار مي رود بين 400 تا 450 فرد مسلح امروز به همراه خانواده هايشان به جرابلس واقع در شمال سوريه انتقال داده شوند؛ اما حدود 40 هزار نفر از ساكنان این محله، در آن باقی خواهند ماند.

وي افزود: روسها پس از آنكه سازمان ملل متحد از ايفای نقش خود كنار كشيد، به عنوان طرف تضمين كننده وارد عمل شده اند؛ البرازی از همه افراد مسلح خواست با بهره گیری از فرمان عفو رياست جمهوری سلاحهايشان را كنار گذارند و به زندگی عادی خود بازگردند.

استاندار حمص تأکید کرد: افراد مسلح دو گزینه در مقابلشان دارند: خروج از این منطقه یا ماندن در آن، پس از تحویل دادن سلاح هایشان و استفاده از عفو ریاست جمهوری.

به گفته طلال البرازی، هفته گذشته بیش از 500 عنصر مسلح تسلیم شده و از دولت خواسته اند به عنوان غیرنظامی فاقد سلاح در این منطقه بمانند.

البرازی گفت:پس از پايان كار آشتی در محله الوعر پيش بينی می كنيم گامهای بعدی در اين خصوص در برخی مناطق ديگر برداشته شود.
 


کد مطلب: 263804

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/263804/کمک-انسانی-روسیه-اهالی-حلب-لاذقیه-خروج-55-عنصر-مسلح-محله-الوعر-حمص

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com