کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقیها خواستار ممنوعیت سفر آمریکایی‌ها به کشورشان شدند

11 بهمن 1395 ساعت 8:55

کمیته امور خارجۀ مجلس عراق خواستار اقدام متقابل این کشور در برابر دستور اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و ممنوعیت سفر اتباع امریکایی به عراق شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسن شويرد" معاون رئیس کمیته امور خارجه مجلس عراق، ضمن اعلام این خبر گفت:ما به ‌صراحت خواستار آن هستیم که دولت عراق نسبت به ایالات ‌متحده آمریکا در این رابطه اقدام متقابل انجام دهد.

"مقتدی صدر" روحانی پرنفوذ شیعه در عراق نیز روز گذشته اعلام کرد: اتباع آمریکا باید به‌ تلافی محدودیت سفری که اخیراً ترامپ برای عراقی‌ها به آمریکا وضع کرده، از عراق خارج شوند.

صدر در پایگاه اطلاع‌رسانی خود خطاب به دولت آمریکا نوشت:این گستاخی شما را می‌رساند که آزادانه وارد عراق و دیگر کشورها می‌شوید و در عین حال، مانع ورود اتباع کشورهای دیگر به کشورتان می‌شوید؛ بنابراین شما باید اتباعتان را (از عراق) خارج کنید.

این در حالی است که دولت عراق تاکنون درباره این فرمان جنجال‌برانگیز ترامپ اظهارنظری نکرده است.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور جدید آمریکا، جمعه دستور اجرایی منع موقت ورود اتباع 7 کشور شامل عراق، ایران، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا را امضا کرد.

وزارت خارجه ایران نیز به نشانه اعتراض، سفیر سوئیس در تهران به‌ عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را به وزارت خارجه احضار کرده است.
 
 


کد مطلب: 258503

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/258503/عراقیها-خواستار-ممنوعیت-سفر-آمریکایی-ها-کشورشان-شدند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com