کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ويژه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها//(72)

دکتر زورق: غربی ها، آمیختگی تکنولوژی و ایدئولوژی اسلامی را برای منافع خود خطرناک می دانند

تنا – اختصاصی

10 آبان 1396 ساعت 13:03

معاون سیاسی اسبق صدا و سیما : انتشار اسلام در اروپای غربی باعث شد تا زمامداران غربی پدیده تروریسم را در خاورمیانه به وجود بیاورند و جوانان را درگیر این پدیده کنند و چهره اسلام را در میان اروپایی ها مخدوش کنند


دکتر "محمد حسن زورق" نویسنده و استاد دانشگاه و معاون سیاسی اسبق صدا و سیما  با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، در نشستی تحت عنوان "تمدن سازی نوین اسلامی" گفت: اولین انقلاب جهانی به وسیله اسلام صورت گرفت و اصولا انتشار اسلام در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا بر اساس یک انقلاب جهانی بود.
 
وی افزود:غربی ها ادعا می کنند که اسلام به وسیله شمشیر در دنیا گسترش پیدا کرده است و به تبع آنها، برخی در کشورهای اسلامی نیز همین ادعا را تکرار  می کنند که کاملا بی اساس است و دلایلی وجود دارد که نادرست بودن این ادعا را اثبات می کند؛ حقیقت اسلام عموم مردم دنیا را به خودش جذب کرده است.
 
دکتر زورق ادامه داد: اسلام یک انقلاب جهانی ایجاد کرد و همه کسانی که مسلمان می شدند، خودشان به مروجین اسلام تبدیل می شدند، اما از نکات جالب تاریخ این است که فرماندهان سپاه کفر در زمان پیامبر(ص)، بعدا به فرماندهان سپاه اسلام تبدیل شدند و بسیاری از فرماندهان جنگ های اسلامی خانه نشین شدند.
 
زورق افزود: یکی از دلایلی که نشان می دهد اسلام به ضرب شمشیر در جهان منتشر نشده است، انتشار آن در جزایر اندونزی و مالزی است و این در حالی است که پای هیچ جنگجوی عربی به این جزایر نرسیده است.
 
معاون سیاسی اسبق صدا و سیما گفت: دلیل دیگر اینکه امروز اسلام در اروپای غربی منتشر شده است و همین  مسئله باعث شد تا زمامداران غربی پدیده تروریسم را در خاورمیانه به وجود بیاورند و جوانان را درگیر این پدیده کنند و چهره اسلام را در میان اروپایی ها مخدوش کنند.
 
وی در بخشی از سخنان خود انقلاب صنعتی غرب را از نتایج تمدن اسلامی برشمرد و گفت:در انقلاب صنعتی هدف اصلی امرا سلطه بر جهان بود، در این انقلاب، نیروی ماشین جایگزین برده داری شد، آموزش که قبلا در اختیار طبقه اشراف بود، تعمیم داده شد؛ رسانه ها گسترش پیدا کردند و مردم نسبت به سرنوشت خود حساس شدند و زنان نیز وارد جامعه شدند؛ به طور خلاصه انقلاب صنعتی حدود بیست تحول اساسی ایجاد کرد که زمینه ساز حرکت در بستر انبیاست.
 
دکتر زورق با اشاره به سه انقلاب جهانیِ ایدئولوژی، تکنولوژی و تکنوایدئولوژی گفت: انقلاب سوم با انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است؛ که هم تکنولوژی و هم ایدئولوژی در آن نقش دارد و ایدئولوژی آن اسلام ناب محمدی است.
 
غربی ها آمیختگی تکنولوژی و ایدئولوژی اسلامی  را برای خود خطرناک می دانند و نگران این هستند که تکنولوژی در کنار ایدئولوژی اسلام ناب محمدی سرنوشت بشر را رقم بزند.

تنظیم گفتگو:زهرا غلامی
 
 


کد مطلب: 291308

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/291308/دکتر-زورق-غربی-آمیختگی-تکنولوژی-ایدئولوژی-اسلامی-منافع-خود-خطرناک-می-دانند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com