کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​رئیس گروه مطالعات استراتژیک عراق:

پیروزی بر داعش و آزادی موصل، دستاورد بزرگی برای ملت عراق است

تنا - اختصاصی

22 تير 1396 ساعت 10:20

رئیس گروه مطالعات استراتژیک عراق تأکید کرد: پس از آزادی موصل، عراق وارد مرحله جدیدی شد و از اختلافات قومی و مذهبی عبور کرد. این پیروزی دستاورد بزرگی برای ملت عراق بود و این کشور توانست به حمایت بین المللی نیز دست یابد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "واثق هاشمی" رئیس گروه مطالعات استراتژیک عراق، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب، در خصوص پیروزی مردم و ارتش عراق بر تروریست های داعش در موصل اظهار داشت: پیروزی بر داعش در موصل دستاورد بسیار بزرگی برای ملت عراق است و ارتش عراق در طی دو سال اخیر توانست با موفقیت در مبارزه با تروریسم به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش ها در منطقه خاورمیانه ظاهر شود.
 
این نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی افزود: عراق پس از آزادی موصل و پیروزی بر داعشی ها، از درگیری ها و اختلافات قومی و مذهبی عبور کرد و توانست از حمایت بین المللی برخوردار شود.
 
هاشمی با اشاره به وجود مشکلات و بحران های بسیار در مسائل سیاسی این کشور خاطرنشان کرد: در این مرحله بیم آن می رود که سیاستمداران از مواضع خود در راستای تحقق منافع جامعه عقب نشینی کرده و با دولت عراق در زمینه این دستاورد و همچنین در زمینه آوارگان یا زیرساخت ها همکاری نکنند.
 
وی درباره نیروهای ترکیه و آمریکا که وارد کشور عراق شده اند افزود: نیروهای ترکیه نیروهای اشغالگر محسوب می شوند که وارد کشور عراق شده اند.در مورد آمریکا نیز نخست وزیر عراق پس از پایان این جنگ اعلام کرد که ما نیازی به مستشاران و مربیان نظامی نداریم، بلکه نیازمند حمایت بین المللی هستیم تا ارتش خود را تقویت کنیم.
 
رئیس گروه مطالعات استراتژیک عراق تأکید کرد: گروه های تروریستی از نظر ترکیب و ساختار، از سوی کشورهای بزرگ جهان که منافعشان تأمین شده است، ایجاد شده اند اما سازمان تروریستی القاعده در حال حاضر دارای مشکلاتی است. زیرا هرکس آخرین بیانیه این سازمان را که بر ولایت القاعده در فیلیپین تأکید کرده، و تحرکات فراوان این سازمان را در منطقه آسیای جنوب شرقی ملاحظه کند، می فهمد که این منطقه در روزهای آینده تبدیل به منطقه ای خاص و ویژه خواهد شد.


کد مطلب: 274956

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/274956/پیروزی-داعش-آزادی-موصل-دستاورد-بزرگی-ملت-عراق

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com