>> خبرگزاری تقریب (TNA) - کمک‌های ترکیه به 18500 نفر از مسلمانان میانمار - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمک‌های ترکیه به 18500 نفر از مسلمانان میانمار

3 اسفند 1395 ساعت 14:31

بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه، طی یک ماه گذشته کمک های بشردوستان در اختیار بیش از 18 هزار 500 مسلمان اراکانی در میانمار قرار داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بنیاد همیاری های بشری ترکیه (İHH) طی گزارشی اعلام کرد: در ادامه ارائه کمک های فوری خود ظرف یک ماه گذشته بین 18 هزار 500 مسلمانان اراکان که به دلیل کشتار، تجاوز و ستم به بنگلادش پناهنده شده‌اند، پوشاک، غذا و دیگر مایحتاج اولیه توزیع شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: کمک های بشردوستانه این بنیاد شامل نیازهای اولیه مانند؛ برنج، روغن، حبوبات، نمک به مسلمانان اراکان همچنان ادامه خواهد داشت.

طی یک سال گذشته حدود 100 هزار مسلمان روهینگیا ایالت راخین به دلیل افزایش خشونت نظامیان این کشور به بنگلادش گریخته و وضعیت وخیمی را سپری می‌کنند.

بیش از 75 هزار پناهجوی اراکانی مجبور به زندگی در اردگاه «Kutupalong» یکی از بدترین اردوگاه های جهان و اطراف آن شده اند؛ بیش از 30 هزار نفر دیگر در داخل اراکان مجبور به کوچ شده و بی‌خانمان شده‌اند.

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال 1982 تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان که یک میلیون و صد هزار جمعیت دارد، سلب کرده است و مسلمانان این منطقه در شرایطی مشابه با تبعیض نژادی زندگی می‌کنند.

حملات بودائیان به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار از سال 2012 تاکنون شمار زیادی کشته برجای گذاشته است؛ در این حملات صدها خانه و کارخانه به آتش کشیده و بسیاری از مسلمانان منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
 


کد مطلب: 260852

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/260852/کمک-های-ترکیه-18500-نفر-مسلمانان-میانمار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com