کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین جشنواره بین‌المللی ایران بانک ۲۰۱۰

23 آبان 1389 ساعت 13:14

نخستین جشنواره بین‌المللی ایران بانک ۲۰۱۰ با همکاری سازمان های مدیریتی کشور، استانداری ، بانک‌ها ، شرکت‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری سراسر کشور آبان ماه سال جاری با شعار توسعه بانکداری الکترونیکی و با هدف توسعه بانکداری الکترونیکی در ساری برگزار می‌گردد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرتضی کاظمیان" دبیر این جشنواره  گفت : با توجه به بسترهای اقتصادی ایجاد شده و روند رو به پیشرفت صنعت بانکداری در ایران و همچنین ورود بانک های خصوصی به جرگه بانکداری کشور، خصوصی شدن برخی از بانک های صاحب نام و مطرح دولتی، زمزمه های شروع رقابت را در بانکداری ایران به صدا در آورده است. 

در این شرایط،برگزاری یک جشنواره تخصصی با حضور تمامی بانکها و موسسات مالی و اعتباری و بیمه ای سراسر کشور لازم و ضروری است لذا با تشکیل دبیرخانه، ارکان جشنواره ایران بانک۲۰۱۰ پایه ریزی و اقدامات لازم، جهت برگزاری ،تدوین ، برنامه ریزی و عملیاتی گردید.

وی افزود: این جشنواره، اولین جشنواره ای است که در این سطح و این وسعت تبلیغات و این برنامه های متنوع در کشور برگزار خواهد شد. که در نوع خود بی نظیر می باشد. اساتید، صاحب نظران و مدیران بانکداری و جمعی از مسئولان بانک مرکزی، مدیران شبکه بانکی کشور، اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و فعالان و شاغلان واحدهای بازاریابی و روابط عمومی در محیطی کاملا علمی و صمیمی به ارائه دانش ، تجربیات علمی خویش ، مبادله افکار و انتقال تجارب خواهند پرداخت. 

در این نشست ها عمده مباحث پیرامون بانکدای الکترونیکی با دو محوریت امضا دیجیتال و هماهنگ شدن بانک ها در سیستم بانکداری الکترونیکی مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی عملکرد بانک های کشور در مقوله بانکـداری الکترونیـک

"مهدی گلچوب"معاونت توسعه تجارت خارجی بازرگانی مازندران و عضو شورای سیاست گذاری اولین جشنواره " ایران بانک ۲۰۱۰ " برپایی این رویداد را فرصتی مناسب برای بررسی عملکرد سالانه تمامی بانک های کشور در مقوله بانکداری الکترونیک و تجارت الکترنیک عنوان کرد و گفت: امید می رود این رویداد مهم بانکی تاثیر بسیار مثبتی در توسعه تجارت الکترونیکی کشور داشته باشد. 

وی افزود: در جشنواره بین المللی" ایران بانک" که یکی از مهم ترین رویداد های بانکی کشور در سال جاری خواهد بود ، برترین بانک ایرانی در زمینه بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی تندیس بلورین دریافت خواهد کرد.

وی بانکداری الکترونیکی را از جمله مهمترین معیارهای موثر در تراکنش های مالی کشورها عنوان کرد و گفت: رشد چشمگیر استفاده از درگاههای مختلفی چون اینترنت بانک، همراه بانک، تلفنبانک، ATM، POS، INFO کیوسک و غیره در میان مشتریان ایرانی نیز نشان از اطمینان مردم به خدمات بانکداری الکترونیکی در کشور دارد.

تقدیر از زنـان بانکــدار ایرانی موفق

همچنین قرار است در مراسم اختتامیه این جشنواره به زنان بانکدار ایرانی موفق ، تندیس بلورین اهدا گردد. 

تا چندی پیش، تعداد انگشت شماری از زنان در هیئت مدیره بانکها و مراتب بالای تصمیم گیری و سیاستگذاری عرصه های مالی حضور داشتند. با این همه، چند سالی است که وضعیت حاکم بر ترکیب جنسیتی نقش آفرینان صنعت بانکداری دستخوش دگرگونی شده است.

بسیاری از کارشناسان بانکی و مالی بر این اعتقادند که وارد کردن زنان به مناصب بالای مدیریت بانکها، حرکتی هوشمندانه و دوراندیشانه می باشد. زنان در سرتاسر جهان، با در اختیار داشتن توانائی، مهارت و تجربه فراوان و ارزشمند، بهترین گزینه برای ایجاد تحول و پیشرفت همه جانبه به حساب میآیند. 

شتاب تحقق اهداف بانکداری الکترونیک

"علیرضا منادی سفیدان" عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورای مرکزی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردهای نخستین جشنوار ه ایران بانک ۲۰۱۰ گفت : نشست مسئولان و دست اندرکاران کشوری و بانکی در این جشنواره می تواند در پیشرفت و تحقق اهداف بانکداری الکترونیکی در کشور موثرباشد .

وی گفت : با توجه به اينكه حيات و چرخه اقتصادي همه موسسه های مالي با حضور و سرمايه‌گذاري مردم ادامه مي‌يابد در راه‌اندازي سيستم بانكداري الكترونيكي بايد توجه بسياري به اصل مشتري‌مداري داشت.

نماینده تبریز در مجلس گفت : امروزه با توجه به گستره جهاني رقابت‌هاي تجاري، مؤسسه‌اي در جذب مردم موفق خواهد بود كه بهترين و بيشترين سرويس‌ها را به مشتريان خود بدهد. بنابراين مي‌توان توجه به نقش مشتري در توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري مشتري‌مداري را به عنوان اصلي‌ترين برنامه هر موسسه پي‌ريزي كرد.

منادی گفت : تهيه و تدوين چارچوب‌هاي قانوني و نظام‌مند كردن بانكداري الكترونيكي و گسترش فرهنگ عمومي نسبت به مساله بانكداري الكترونيكي از جمله مهمترين كارهايي است كه دولت،بانک ها،بیمه ها و موسسه هاِی مالی مي‌توانند در تحقق اهداف اقتصادي خود از آنها بهره ببرند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : ايران با توجه به پتانسيل‌هاي بالاي اقتصادي و صنعتي مي‌تواند با توجه و توسعه به زيرساخت‌هاي تجارت الكترونيك و بانكداري الكترونيك ضمن همسو شدن با كشورهاي پيشرو در اين صنعت با كاستن از هزينه توليد و خدمات بانكي موجب صرفه‌جويي ميلياردها ريال شود.وی تصریح کرد : اقدام هائی که در سال های اخیر در جهت گسترش بانکداری الکترونیکی در کشور انجام شده ، تاثير بسزايي در كاهش ترافيك، آلودگي هوا و... دارد.


کد مطلب: 31205

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/31205/نخستین-جشنواره-بین-المللی-ایران-بانک-۲۰۱۰

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com